måndag 15 oktober 2007

Blomdekorationer


Innan krassen vissnade så tog jag in en slinga
och provade lite dekorationer.
Här slingrar den sig på sänggaveln som jag fyndade
på loppis i våras.

Lindade en slinga krasse runt en ljusstake,
kan va fint som bordsdekoration.
Det kan ju även vara fint att ha den slingrande
över hela bordet.

Så här ser det ut i profil.
Ja, det var ju ett tag sen som jag fotade dessa bilder. I helgen blev det inget fotat och det blev inte heller något bloggande, kändes skönt med lite bloggpaus. Började helgen med att kolla in Idol och bara ta det lugnt i soffan.
I lördags besökte vi en höstmässa, åt lite thaimat där och köpte hem tunnbröd och getmese, gott!
Pysslade lite, lagade mat och städade lite och sen bjöd vi en av sambons kompisar på 3-rätters, det var trevligt!
Idag, söndag, blev det lite pyssel och firande av en kompis dotter som nyss fyllt 1 år. Hon fick såklart rosa saker, kunde inte låta bli. Hon fick handduk och badlakan i rosa från Sia och en liten rosa-lila fotoram.
Ha en bra vecka allihop! Kram :)

23 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Ibland så är de där sköna helgerna när man inte gjort något speciellt faktiskt extra mysiga :)

kramar

Eva Agnes sa...

Krasse är en favorit här. Det ska jag bara ha nästa sommar.
Så vackert du gjort med den.
Vem åkte ut i Idol?
Tittade för första gången men orkade inte vara med på utslagsronden.
Kramar Eva Agnes

Poppins sa...

Du har haft fullt upp i helgen hör jag. Men det var bara trevliga saker så du har nog hämtat kraft och energi i alla fall.
Fina bilder med krassen.
kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Det är en liten färgklick med krasse! Den där sänggaveln blir jag nyfiken på, ser hur fin ut som helst!!! Låter som om du har haft en skön helg! Kram!

Anonym sa...

Vilken söt krasse! Det kan vara skönt att ta en bloggpaus ibland, speciellt när man har så mycket för sig. Ha en bra vecka och kram!

Anonym sa...

Oj vad läckert det där blev - men för min del blir det nog till att gå och köpa blommor om jag ska göra nåt kul - för här är sommarens blomster defintivt borta vid det här laget...

Anonym sa...

åh vad fint! du är duktig du!
kram;)

Anonym sa...

dubbelörnen: Jaa, det blev rätt fullt upp ändå! :) Kram

eva agnes: TAck!..det är kul med lite pyssel! Patricia åkte ju ut, trist nog men nån måste ju åka. Själv sitter jag fastklistrad vid teven vid idol! :) kram

poppins: Tack! Jaa, d blev en del ändå, igår blev det inte så mycket gjort! Kram :)

uppe på vinden: Visst blir det färgklick! Sänggaveln är jag jätteglad för..kan ju ha den bara ståendes som prydnad!..man kan se mer av den under fliken Gamla saker från gamla bloggen! Kram :)

karin a: Visst är det fräscht med krasse?! Jaa, ibland kan det blir tjatigt med bloggen, tar man nån dags paus så blir det skoj igen! Kram :)

Vildängel: TAck, tack! Ja, min krasse är ju bortplockad nu, frös för ett tag sen men innan dess passade jag på å pyssla lite. Kram :)

skogsfrun: TAck snälla! Kram :)

Blommiga Karin sa...

Krasse är både fin och färgglad!Jag gav min sista krasse till kaninen.Han tyckte det var mums!=))
Karin

Anonym sa...

Vad fint med krassen som dekoration! Det är verkligen en fin blomma, den känns uppiggande på nåt sätt! Kram

Eva Agnes sa...

Tack för snabbt svar om Idol. Min favorit är nog Mattias som sjöng Paul McCartny
Kramar EA

Skatan sa...

Vad slingrar den på för någonting spännande?

Ha en fin dag!

Kram.

Anonym sa...

Blomman för dagen: Visst är den!..hihi..förstår att kaninen blev glad! Kram :)

linda: Jaa, jag gillar slingrande blommor, man kan göra så mycket fint med dom! kram :)

eva agnes: Jaa..han är superbra han med!..men Daniel har nåt speciellt...gillar Christoffer oxå! :)

skatan: Den slingrar på min gustavianska sänggavel men den ser lite ut som en stege..den kan man nog använda till mycket pyssel! man kan se fler bilder på den bland mina Gamla saker på gamla bloggen. Kram :)

Marie sa...

Underbara bilder! Krasse är en vacker blomma. Din sänggavel ser jättefin ut, den ser man ju gärna mer av.

Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Nämen vad gulligt med krassen som slingrar sig..! Jag gillar verkligen krasse, (som är min favorit tillsammmans med luktärter och lavendel :)
Fina bilder!
Kram

Designe sa...

marie: Tack! Krasse är en härlig blomma! Du kan se mer av sänggaveln längst ner på sidan! Kram :)

lilla blanka: Tack! Luktärtor är en av mina favoriter oxå! Kram :)

MiaMaria sa...

Vad vackert det blev med krassen.
Kollar också på Idol, bara måste...

Du har hunnit med en hel massa i helgen.

Ha´det gott!
Miamaria

Nygammalt sa...

Vad fint du har arrangerat. Behövs lite färgkligckar här och där. Kram.

faster atta sa...

Så vackert det är med krasse! Vi har haft det i trädgården de senaste åren men inte i år! Måste sätta nästa vår!

Designe sa...

miamaria: Tack! Det är så himla kul med idol, ett av favvoprogrammen! Ha det bra du med!Kram :)

nygammalt: TAck,tack! Kram :)

faster atta: Krasse är en underskattad blomma tycker jag, himla läcker blomma och fint bladverk!..spar fröna och sätter om nästa år :) Kram

Anna sa...

Jättevackert med krassen! Din sänggavel ser verkligen ut att vara något extra! Jätteläcker!

Kram
:)Anna

Lily of the valley sa...

Vilken härlig dekorationsslinga du har. Inspirationen sprudlar ser jag...Härligt!
Ha det bra
kram Lily

Anonym sa...

anna: Tack! Gillar sänggaveln jättemycket, finns många användningsområden för den tror jag :) Kram

lilyofthevalley: Tack!..hihi..ibland får man sina infall och dekorerar ...det är så himla kul! kram :)