onsdag 26 november 2008

Förvaring

Ja ni vet ju hur galen man är i inredningstidningar och vad gör man av dom?!...
Jag sparar ju alla mina tidningar och tittar tillbaka i dom då jag får lust.


Hittade en stor gammal kaffelåda i trä som jag "shabbat" till med lite vit grundfärg, lite lagom så man ser texten fortfarande på lådan.



Uppepå står mina ljuspåsar och en liten låda som jag fått
av bloggen Nygammalt i en pysselswap ifjol.
Ovanpå locket ser man att det är skrivet med blyerts:
Hanteras varsamt




Gevalialådan har fått hjul under så man lätt kan flytta den.
Kan ju bli rätt tungt med en massa tidningar i.
Handtag har den oxå på sidorna.




Lådan fick lite lagom mjölkig färg och ändå
syns texten igenom.




En gammal fraktgodslapp sitter kvar.




Här har vi högar av favorittidningar! :)
Ni ser ju, fjolårets jultidningar som man gärna tittar i nu!

16 kommentarer:

Skatan sa...

Smart förvaring får mig alltid att spetsa öronen! Det där blev bra - särskilt med hjulen under. Jag har själv gått igenom mina travar av gamla tidningar och inser att jag nog måste börja rensa ut lite...

Önskar en fin dag!

Kram.

PS - går du strumplös? Titta då in hos mig ;)

Floras Kulle sa...

Det blev ju jättebra!
Ständigt problem, det där med förvaring av tidningar... Jag har precis gjort ett jätterens, men har ändå en hel del kvar. Kanske läge att leta efter en trälåda, eller möjligtvis en gammal kista?

KRAM: Annette

Skatan sa...

Tack för att du upplyste mig om det!! Undrar hur länge jag har haft det så...hm, trist...Nåväl, nu är det åtgärdat! Tusen tack :)

Annas skattkammare sa...

Jag sparar också på alla mina tidningar och just nu ligger de i en hög vid soffan.. inte bra eftersom frasse tuggar på dem då och då.. skulle behöva en lika fin lösning som du fixat till! Blev ju hur fint som helst!
Kram /Anna

Mjuka sa...

Dunersnygg förvaring
kramkram Malin

Anonym sa...

Snyggt o fiffigt!

Och du, mina keramikalster är alls inga skönheter om man tittar lite närmre... Klart du ska visa, vi har ju alla varit nybörjare! Jag väntar nyfiket!

Vi har oxå ett långt juluppehåll, alldeles för långt. Abstinens.
Kram Terese

Kamomilla sa...

Härligt med drivor av tidningar!! :)
Det har jag också, men inte en lika fin låda!

Viveka i Bläckhornet sa...

Den där blev kanon snygg. och va kul att etiketten sitter kvar.

Kram viveka

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken charmig låda och vad smart!
Kram Lallis

n o r d i n g å r d e n sa...

Ordning och reda!!! Vilken fin kaffelåda med hjul, snyggt och praktikst och jag gillar din ljuspåsar!! Mari.

Tulipa sa...

Vilken härlig kik ner i lådan!
Man blir lite extra lässugen när man kan förvara det fint!
Kram Tulipa

mig & alice sa...

Visst är det bra att ha jättestora lådor att lägga alla inredningstidningar i :-)
Vårat sk. vardagsrumsbord är ju en gammal stor fraktlåda (också med fraktsedel kvar).
Den slukar massor av tidningar!!

Det är så hääärligt att läsa alla de gamla och nya jultidningarna...de är mina absoluta favoriter :-).

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Kul att alla verkar ha samma problem, dvs svårt att göra sig av med de gamla tidningarna. Mina ligger i byråer, garderober, tidskriftssamlare m.m
Din tidningslåda blev ju helt perfekt!
Vacker yta med stort utrymme invändigt.
Fiffigt!
Kram
Helen

Viola sa...

Smart och fin förvaring, skänkte just idag bort en hel drös med tidningar, får ju en 6-7 st varje månad pga av all annonsering, så det går inte att spara allt enbart favoriterna, väldigt rara ljuspåsar, kram

Vitt och nött sa...

smart men framförallt väldigt snyggt!

ha de gott å tack för din kommentar!

Kram!

A home far away sa...

Vilken fin idé, de flesta av oss har nog tonvis med tidningar, fniss:-

Kram Gunilla i Singapore