tisdag 4 november 2008

Hallowen- helgen som var

Helgen började ju bra i alla fall!..
Ledig från 12 och åt lunch med en kompis på stan, tog det lugnt och sen hade vi planerat in bowling med mat på kvällen, en lite lugnare kväll.
Under lördagen färdigställde jag sånghäften och bordsplaceringslekar m.m inför en tredubbel 40-årsfest som skulle äga rum under lördagskvällen. Allt gick som planerat och sambon skulle iväg på annat. Vi ville få in katten innan vi for så hon skulle slippa va ute under natten och vi ropade och ropade....hon kom inte. Sambon hittade henne några gårdar bort precis då jag egentligen skulle åka iväg och förbereda för festen. Kvällens tema var Punk, utklädda i punkutstyrsel. Sprang iväg några gårdar bort i mitt sprethår, hemsk sminkning och illrosa strumpbyxor.

Under en carport på en hylla satt lill-signe och vrålade, morrade och fräste fast vi bara pratade med henne. Vi blev jätteoroliga och försökte få ner henne men det gick inte....till slut hoppade hon ner och då visade det sig att hon hade jätteont i ett bakben/lår/höft och kunde inte gå utan hoppade på tre ben...och skrek...
Vi försökte få in henne i kattburen men hon ville inte och vi vågade inte lyfta henne ifall hon hade ont..vi visste ju inte..hade hon blivit påkörd eller varit i kattfajt, kommit ivägen för en räv?? Tiden gick och vi var stressade pga att vi hade en tid att passa så det stressade säkert upp lill-signe oxå...som till slut lyckades pressa sig in i ett litet fyrkantigt hål i en grund på ett uthus och där låg hon och vrålade. Vi mådde jättedåligt. Sambon ställde in sin middag, jag var tvungen att åka iväg och fixa det som jag lovat för festen och åkte sen hem igen för att försöka få kontakt med kissen men det gick inte...åkte dock upp på festen och slutförde mina uppdrag men var ju inte alls på partyhumör..åkte hem efter några timmar.

Dan efter lyckades vi efter många olika försök få hem henne i kattburen och det känns tryggt att ha henne inomhus i värmen. Vi hoppas på att hon ska läka utan besök hos veterinären...och det är inte för att vi är snåla utan för att hon är såå rädd för veterinären. Imorrn bestämmer vi om vi måste åka in med henne.
Söndagen blev en orolig dag och vi gjorde inte mycket...dan slutade i alla fall med att sambon kommer in med en present...var kommer den där ifrån??...undrade jag då. Vi fick den av grannen!..Va?!...
Alltså jag vet ju att vi har världens bästa grannar och så men... Det var en granne som vi hjälpt litegrann, en enkel sak för oss men kanske mycket värt för honom och då hade han köpt en present (lr rättare sagt två)...och jag blev jätteglad! Vilket avslut på helgen! :)




Fint inslaget paket..från Gotland! :)





En gotlandsros, ni vet en sån här lotusblomma.
Såna har ju funnits länge men jag ägde faktiskt
ingen sen tidigare, har liksom aldrig blivit av att
jag köpt nån.




Kolla in färgen, rosa...en av mina favoritfärger...






Vi fick två stycken och det kunde inte bli bättre färg, passar ju kanon
lite överallt här hemma men särskilt bra i vardagsrum och matrum!
Han hade tänkt att de kunde passa mig och tyckte de rosa var snyggast!
Bra val och jättesnällt av honom!
Tänk va glad man blir av en sån överraskning! :)

Nä, nu ska jag gå och se till lill-signe och kolla om hon vill ha lite att äta..det vill jag i alla fall! :)
Ha en fin vecka! Kram

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt med Lill-Signe!
Ni måste ju in till veterinären oavsett vad katten tycker.
Har hon så ont, så hon går och gömmer sig så är det allvarligt.
Om hon blivit påkörd av en bil kan hon ju ha ett brutet ben eller allvarliga muskelskador som ju måste åtgärdas omg.
Dessutom kan hon ju få smärtstillande.
Inte för att jag heller springer till vetr. för minsta lilla, men i ett sånt här fall så hade jag absolut gjort det.
Roligt mitt i all bedrövelsen att få en sån fin present!
Jättesöta rosor, blir riktigt avundsjuk!
Ha det gott!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Oj vilken historia om Lill-Signe! Det är så jobbigt när de gör sig illa och inte kan berätta vad det är! Hoppas verkligen att hon blir bättre snart....
Vilken fin present ni fick! Kunde ju inte komma mer lägligt heller!
Ha en bra kväll.
Kram!

Anonym sa...

Nej men va tråkigt med LillSigne!!?? Har hon blivit bättre? Hoppas det, men katter är bra på att självläka, ge henne ett par dgr till, bara hon får sova, vila i lugn o ro. blöt nosen med vatten, ge henne ngn räka, lite grädde,..Vår Oscaria var ju jättedålig för ett par veckor sen, vi trodde hon skulle stryka med, ngt hemskt hade hänt, vi tror ännu att hon blivit tagen av en vråk el dyl och tappad men hon repade sig som ett mirakel! Hon har aldrig varit till veterinären så sånt kan ju bara förvärra..men, blir hon inte bättre inom kort måste ni givetvis dit men kan man se en förbättring, om den så är liten men dock en förbättring tycker jag ni kan avvakta...man får heller inte glömma att själva bilfärden och besöket hos doktorn är också en hemsk & obehaglig upplevelse för en katt som inte är van...jag håller tummarna på att hon repar sig och att det inte är ngt allvarligt med benen, invärtes el dyl. Tråkigt att helgen blev förstörd pga detta, du som var utklädd till punkare o allt... vilka jättefina rosa rosor du fick, vilken granne! De där är ju klassiker snart, inget man tröttnar på alltså! Visste inte de kallades Gotlandsros... Krya på LillSigne nu! Mari.

Lallis - liv och leverne sa...

Men så trist med Lill-Signe:(
Stackarn.
Och du rosorna är underbart fina!
Kram Lallis

Husbilsresan sa...

Men kära nån...vad har hon varit med om, Lill-Signe. Hoppas verkligen att hon repar sig snart....
Förstår att du inte var på festhumör, när hon inte mådde bra....dom blir ju som ens barn,dom små kissarna=)
Vilken gullig granne ni har....dom ljuslyktorna är såååå fina!
Ha det gott!
Kram/Gunn

Jennyshemochharmoni sa...

Stackars lilla signe! Hoppas hon kryar på sig snart! Jättesöta lyktor, vilken härlig present! Passar perfekt hemma hos er! KRAM!

Från A till O med Jenny sa...

Stackars lilla kisse hoppas hon mår bättre nu, man blir ju så himla orolig.
Ha det bra
Kram

Annas skattkammare sa...

stackars lill-signe.. hoppas benet blir bättre..
Fina presenter ni fått, sådana lyktor är så fina! Kram /Anna

Anonym sa...

Nämen..vad tråkigt med lill-signe! Hoppas hon blir pigg fort! Om inte måste ni ta er till vetrinären!!!
För två år sedan var min Mirre i en kamp med en stor vråk...oj vad ont Mirre hade och väldigt rädd...men det var mirre som vann kampen och han blev frisk fort!
Vilka fina rosor du fick! Avundsjuk blir man ju! :-) Ha det gott! Kram C

Anonym sa...

Åh gud blev tårögd när jag läste om stackars Lill-Signe. Jag har oxå katter och vet hur dåligt man mår när dom inte mår bra. Hoppas hon repar sig snart!

Vilken snäll granne som gett er så fina ljuslyktor!

Kram Maria