torsdag 20 november 2008

Julpyssel

Nu har jag suttit och tillverkat ett tag och nu är det klart!...snart kommer jag nog på nåt nytt att pyssla med...

Tänk va tiden går fort, endast ca en vecka kvar till advent...nu får man skynda sig att pyssla på så man kan sätta fram sitt pynt i tid. I december vill man ju helst bara njuta och baka lite och så.



Det blev en hög med tyghjärtan i linne och röd
brodyr! Dessa ska hamna i julgranen tänkte jag.




Nya lampkjolar blev det oxå.
De jag hade sytt innan såg mer ut som toppluvor..
*fniss*


Det blev även en julkudde med brodyr.


Hos mig är det fortfarande vinter och kallt och det ser ut att hålla i sig över helgen oxå! Härligt! Måste dock försöka att krafsa fram lite mossa och lingonris under snön så jag har nåt att pyssla med! :)

Ha en härlig helg! Kram :)

34 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Vad du pysslar och står i...så fina hjärtan och likaså kudden!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Hej!
Så fina pyssel du hade gjort. Inte har du väl handbroderat allt, eller??
Kunde det vara en rar, liten pelargon som jag såg bakom lampkjolen? Det var verkligen "sommarkänsla möter vintern", för utanför fönstret kunde man se snön.
Pelargoner tillsammans med snö är väl inte något man brukar se så ofta!?:)
Kram
Helen

MODERN COUNTRY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MODERN COUNTRY sa...

Åååh, så utrolig vakre hjertene er Signe!! Og så dyktig du er til å brodere. Har du brukt "Stem-stich"? Vet ikke engang hva de heter på Svensk eller Norsk. Lærte meg det i høst og det gir sånn fin effekt. Puten og lampekjolen var også vakre. Lampekjole er romantisk og fint det. Virkelig Inspirerende og fint alt sammen!

Klem!
Aina

Vitt och nött sa...

åh skicka hjärtanen till mej istället! såå himla fina!
hur har du lyckas å få dom så fina??

va kul att du kommenterade hos mej, för då hittade ja ju hit! kan gärna länka till dej om ja får :)

ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud va du är duktig på att sy, vilka bedårande julhjärtan!!! Och kudden blev ju superfin den med!!!! Mari.

Vit Gladiolus sa...

Men såå mycket fint du gjort! Lampskärm mm, Kanon! Ja i december vill man ju njuta så jag PYSSLAR FÖR FULLT NU!!!
;)
Kramisar

Viola sa...

Vad du pysslar så rara dina hjärtan blev, din gran kommer att bli så fin, ha en skön fredag, krma

mig & alice sa...

Åhh...jag blir galen av alla människor som kan sy, haha...;-)

Du förstår nu att jag är bara väääldigt avundsjuk då jag inte är kompitabel med min symaskin själv.

Det finns så himla mycket fint man kan göra när man kan sy...och det har du verkligen gjort.

Älskar kudden!! Och hjärtarna var sååå söta.
ha det så gott.
Kraam
Melinda

Mjuka sa...

HElt underbar kudde!!! Kan du inte ha en sådan till försäljning?
kramar M

Tulipa sa...

Hej!
Vad flitig du är! Jättefina!
Jag hade inte haft tålamod att göra så många likadana!
Blir fint i granen!
Kram Tulipa

Emma sa...

så söta hjärtan, vad du är duktig.
Önskar jag var bra på att brodera. Men men man blir inte bättre om man inte försöker så jag får väl börja med det:)
Kram Emma

Lallis - liv och leverne sa...

Oj, vad du är "pysselduktig" och så fina saker!!:)
Kram Lallis

Jennyshemochharmoni sa...

Å vilka söta hjärtan du gjort! Jättefina! Kommer att bli jättefina i er julgran. Kudden var jättefin den med! Ha nu en riktigt härlig,vintrig helg! KRAM

nea i det gula huset sa...

Vad fina hjärtan du har gjort! Broderar du för hand? Fint är det i alla fall! Önskar att jag kunde det där med att brodera!

Ha en bra helg.
Kram Nea

nea i det gula huset sa...

Vad fina hjärtan du har gjort! Broderar du för hand? Fint är det i alla fall! Önskar att jag kunde det där med att brodera!

Ha en bra helg.
Kram Nea

Ann Helen sa...

Å du slette tid - så mye du har laget!! Så nydelig det ble! Broderer du for hånd også? Må jo ta en evighet? Ser helt fabelaktig ut:):)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så duktig du är! verkligen jättefina saker du har sytt :)
Kram!

MiaMaria sa...

Lycka till Designe!
MiaMaria

Radhusdrömmar sa...

Vilka söta hjärtan! Vad duktig du är.
Du får visa sen när de hänger i granen.

Ha en bra helg!

Kram
Johanna

Ann-Catrin sa...

men vad fint du gkort... så himla söta hjärtan alltså..kan tänka mig de blir gudomliga i granen.
Och kudden är ju ljuvlig!!

ha en fin helg
kram
A-C

oumberligating sa...

Hej! Fin blogg du har och ett härligt hus ni renoverat. Jag och min fru bor tråkigt nog i lägenhet, men huset är inköpt sedan 6 år tillbaka och väntar på att min fru ska bli bättre då flyttar vi också ut i skogen och verkligheten, jag har två bloggar tita gärna in på dem om du har lust och tid mvh Peter Olofsson www.oumberligating.blogspot.com eller www.jernsaxen.blogspot.com

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh så mycket fint *suckar hon hänförd* !!!
Ha en fin helg !
Lotta

Gnistrande snö sa...

Men vilka ljuvliga små hjärtan du sytt. Fantastiskt fint broderat. Det kommer att bli superfint i julgranen.

Ha en underbar helg med mycket mys!

Kram
Katarina

Anna sa...

Halloj där!

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på! Så jättefina hjärtan du sytt! De kommer att passa fantastiskt bra i julgranen - jag önskar jag var lika duktig på att sy och brodera...

Åh ni har vinterväder! Det ser så himla mysigt ut med snö. Och sååå vackert!

Jag hoppas att ni får en trevlig helg!

Kram
:)Anna

Annas skattkammare sa...

Åhh vad fint du pysslar! Får nästan lite ångest när jag ser alla fina pyssel ni gör ute i blobbvärlden.. här händer inte så mycket just nu..
Trevlig helg!
Kram /Anna

Useful Art sa...

Oj vad många hjärtan du har gjort, jättefina! Vad duktig du är.

/Sara

Två systrar sa...

Superfina hjärtan!! Vad duktig du är...måste ha tagit ett tag!! kram C&M

Majas skafferi sa...

Hej! Vad fint du har broderat!Önskar att jag kunde också..vit hissgardin med röd broderad text eller monogram,det har jag letat efter länge.. /Hälsningar L

Anonym sa...

Vilka otroligt söta hjärtan!
Kramar

C De-sign sa...

Hej
Oj, SÅ flitig du har varit och så fint du gör!!!!! Imponerande! Kan tänka mig att det är rogivande för själen att sitta brodera..... Önskar dig en skön vecka! Kram fr C

A home far away sa...

Du är ju så kreativ att jag får dåndimpen av avundsjuka:- så fint allt blev!

Ha en fin söndag
Kram Gunilla i Singapore

Marie sa...

Vad duktig du är på att sy och brodera. Kommer att bli superfint med hjärtanen i julgranen!

Ha en bra adventsvecka!
Kram Marie

LantlivsAnette sa...

Ohhh, du milde vad du är duktig !!
Sååå vackra hjärtan..och kudden..
Vad fint du får det till Jul..
Kraam Anette