söndag 2 november 2008

Min vän bagaren

Hoppas ni haft en bra Hallowen helg..kanske med bus eller godis?!
Min helg blev inte riktigt som jag tänkt mig men det ska jag berätta om sen.

Tänkte passa på att göra lite reklam för min vän bagaren, Hälsobagarn, som bakar väldigt gott och nyttigt matbröd!
Hon tillsätter olika kryddor, frukt och bär som gör att det blir lite variation. Varje vecka blir man nyfiken på vad det är sorts bröd och jag kan inte låta bli att beställa bröd varje vecka!:)
Jag är en trogen kund och det beror mycket på variationen av brödet och att man blir verkligen mätt av det...finns inget bröd i butik som ger samma mättnadskänsla. Det är grovt surdegsbröd/GI-bröd som hon säljer.

Klicka på Hälsobagarn så kommer ni till hennes blogg där hon beskriver veckans bröd!

12 kommentarer:

Mjuka sa...

Härligt med nyttigt bröd, själv är jag inte så nyttig just nu, håller på att baka lavendelskorpor, men det är inte dumt det heller
kramar M

Viola sa...

Vad gott det ser ut, måste gå in och läsa, ha en bra dag, kram VIOLA

nea i det gula huset sa...

Det vattnas i munnen på mig! Jag har inte ätit frukost ännu och en skiva av det brödet hade nog gjort sig!
Mumma!! :)

Kram Nea

Anonym sa...

Mums vad gott... måste genast kolla in bloggen :)

Skatan sa...

Hej!

Hennes länk skall jag absolut besöka. Själv satte jag just ett dinkelmjölsbröd. Har aldrig bakat på det så vi får se hur det slutar :)

Helgen är över och kalasandet äntligen till ända. Kanske betyder det att den lilla/lille kommer snart, nu när jag har gjort bort allt jag tänkte innan...mentalt sett har jag öppnat vägen, menar jag :) Bra är också att lillan och det nya livet får var sina födelsedagar.

Nu skall jag sluta surra innan du får hål i dina öron!

Sköt om dig.

Kram.

Annas skattkammare sa...

Så gott det ser ut! Så härligt att kunna få tag på gott nyttigt bröd.. Ha en fin start på veckan! Kram /Anna

Stämningsfullt sa...

Ser riktigt gott ut och det är ju alltid en fördel om det är nyttigt :)
Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Det ser riktigt gott ut och jag måste nog spana in sidan:)
Ha en fin måndag.
Kram Lallis

Vit Gladiolus sa...

Å vad brödet ser gott ut! Du VILKET SNYGGT SKÅP I FÖREGÅENDE INLÄGG, JAG VILL MED HA ETT SÅDANT!
Kram Zinkbaljan

n o r d i n g å r d e n sa...

Va kul att du också har en bagarkompis! : ) Vilken fin bild med den blåa handduken under brödet! Jag kikade in hos henne, så många olika brödrecept! Mari.

Marie sa...

Vad gott det ser ut, härligt med nyttigt bröd! Jag visar också bröd, men det går inte att äta, hihi.

Nu ska jag svara på dina frågor! Struten ligger på en gammal bit stuckatur som har suttit i en lägenhet i Linnéstaden i Göteborg. Jag har fått den av Ann med bloggen MormorRuthsAnn.
Och den sista bilden är som du trodde tagen utanför vårat hus!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Kamomilla sa...

Åh så gott det ser ut!