måndag 10 november 2008

Mini-spa


Så här kan det se ut på min gustavianska sänggavel
i badrummet ibland. Nu när det är höst/vinter borde man kanske
sätta lite granris i strutarna.




Lite spa-tillbehör.






Eftermiddagsbild.






Hittade den här toarullsförvaringen på Granit.
Köpte även en vit penna att skriva med.
Skriften kunde dock ha blivit snyggare men, men..



I helgen har jag julpysslat lite men är inte riktigt klar än så ni får se när jag gjort mera!
Det enda som tyder på julstämning är väl att det varit ganska mörkt i helgen men snön lyser med sin frånvaro och även kylan.

I övrigt har det varit lördagsfika på stan med några vänner och farsdagsfirande såklart!


Ha en bra vecka och tack för att ni tittar in! :)

19 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, så mysigt:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Så fint hemmaspa! härligt! =)

hehe...ja vi har lika smak i det mesta ;)

Fin toarullshållare, den blir lite mer presonlig när man kan skriva själv på den. Bor du i närheten av Granit? eller vet du om man kan beställa därifrån?

Ha en trevlig kväll!

KRAM!

Vit Gladiolus sa...

Tack för kommentaren hos mig! ;) Det lilla spöklika huset ligger i Närke! Ja det såg obebott ut..lite kusligt faktiskt! Men så vackert!!!! Bilden som är överst, den stora tog jag den dagen med, det var dimma och dis och det blev otroligt vackra bilder. Ett gott råd-gå ut och ta bilder i dis och dimma!!!! De blir hur vackra som helst, man tror inte det! Jag kommer lägga ut mer bilder från den dagen! Ha en trevlig dag! Du häftig toahållare du har! ;)
Kram Zinkbaljan

Skatan sa...

Hej!

Läcket med sänggaveln...det måste jag lägga på minnet!

ÖNskar dig en fin kväll.

Kram!

/A.

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackert och så läckert med sänggaveln!!!!!!

HA´en bra kväll!
MiaaAria

Viola sa...

Vad mysigt och stämningsfullt du har det i ditt minispa, kram

Kamomilla sa...

Åh så det ser inbjudande ut!

Majas skafferi sa...

Hej!Vad kan vara härligare än ett
varmt bad? Det är nästan synd att
man fastnar framför datorn varje kväll..!Oops klockan rusar iväg,
här hinns bara med snabb-duschar;)
//L

Gnistrande snö sa...

Så mysiga bilder, rolig och annorlunda lösning med den vackra sänggaveln.Blev sugen på att hitta på något liknande, fast då har jag ju förståss ingen gustaviansk sänggavel:-)
Ska bli kul att få se vad det är som du har pysslat med.

Ha en fin vecka du också!

Kram
Katarina

Lilla huset på prärien sa...

Jamen så fint du har gjort det, det ser väldigt inbjudande ut!

Måste fråga - hur har du gjort för att få bort alla ramarna runt fönstrena på bloggen?? Det tyckte jag var fint :)

Kram Jenny

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket mysigt hemmaspa du har :)Härligt att kunna spamysa så här på senhösten. Det behövs! Ha en bra vecka! KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Ahh... nu provade jag! Men det ser bättre ut på din sida tycker jag. Får nog köra med min svarta :)

Tack för hjälpen!

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Å så fint! Mysigt med rosa detaljer och toalettrullehållaren är ju jättefin! kram

Kamomilla sa...

hej!Som svar på din fråga: Vi har endast vax på skivan, 3-4 lager och jag märkte nu att det hållit prima i ett år. men nu blir det blankare igen när jag vaxar om. Jag tror det är bra att göra det en gång i året så hålls ytan fin.

Vaxet heter Osmocolor och den färgen jag nu använder heter Eben.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nejm men vilket härlight mini-spa du har! Och tänk den som hade ett badkar... din sänggavel passar bra där och är ju dessutom praktisk! Fint arrangemang på den gamla vita stolen! Mari.

Målargården sa...

Åh, så mysigt det såg ut. Tänk va underbart härligt det blir med några tända ljus....även om det var fint dagtid också....så blir det så himlans mycket mysigare med ljusen. Visst längtar vi att se mer juligt. På mig kliar också fingrarna att jula till det ordentigt men den som spar han har.... måste fixa färdigt lite annat först./Tjingeling! Eva-Mari

Två systrar sa...

Härligt ställe att dra sig undan.!! En tvättbräda har jag oxå fyndat, håller på att måla den vit!! Kram C & M

Husbilsresan sa...

Mysigt,mysigt!!!! Sänggaveln är så fin! Vilken häftig toapappersförvaring också.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram/Gunn

Lotta sa...

Åh vad mysigt! Härligt med ett eget minispa hemma!

Ha det gott!
kram
Lotta