onsdag 5 november 2008

Mys och lyx

Har upptäckt att jag i min iver att få det att se mysigt ut i
soffan har lyckats skaffa för många kuddar...
Då är det bra att ha den här korgen att lägga överflödiga
kuddar i så de inte bara slängs på golvet.
Korgen...är såklart ett loppisfynd! :)


Jag har oxå lyxat till det genom att köpa mig en box
med hela serien av Sex & the city.
Jag föll för den serien ganska sent och tyckte det
var lite trist att jag missat så mycket men nu kan
jag ta igen allt....i min egen takt.
Det känns verkligen lyxigt att se ett avsnitt bara sådär
när man vill :)


Lill-signe har piggnat på sig och är uppe och går mer nu och äter och dricker men behöver fortfarande vila upp sig...men det är på rätt väg i alla fall, det känns bra! Hon ville vara med mig då jag bloggade igår kväll..och det... är väl ett friskhetstecken om nåt...lr?! :)

17 kommentarer:

Lisbeth sa...

VIlken mysig blogg du har!
Må gott...
// Lisbeth i Bagarstugan

Karin sa...

Hihi, jag har också förköpt mig på kuddar. Men det är trevligt att byta då och då. Fint med en korg! Och kuddarna som ligger i den har jag också. Jag upptäckte också Sex and the city ganska sent, men tycker den är rolig!

Ha en skön onsdag! Kram Karin

Tidsmästarinnan sa...

hej min goa vän!
skönt att höra att lillkissen är piggare, usch vad hemskt och vad orolig man blir!!

Mys och lyx vill jag ha MYCKET mer av i livet, jämt! :-)

Stor kram
Susanne
PS jag tänkte att du skulle visa några foton på dig i punkkläder? Jaa!
:-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Så hemtrevligt med kuddhögen i korgen!!! Va skönt att LillSigne kryat på sig, att vilja vara med när man bloggar och dessutom leka lite är verkligen ett friskhetstecken!! Mari.

Willewira sa...

Vilka jättefina kuddar du gjort!!

Och kuddar kan man inte få för många av... folk vill gärna ha en kudde i knät. Åtminstone jag. :)

Ha det gott!
Kram Willewira

Hem och Lycka sa...

Har också en del kuddar men det är ju kul att byta! Och blir ett fint stilleben att förvara dem så som du..

Älskar Sex and the city, är såå bra! kram

MODERN COUNTRY sa...

Hei Signe!

Men for noen deilige poster og bilder!Herlig luksus med nye puter og sex & The city. Jeg elsker den serien! Her går den hver mandag og jeg passer alltid på å få favorittkroken min så jeg kan se den doble delen før jeg legger meg :) Å så myser jeg med noen deiig å drikke.
Du tar alltid så hjemmetrivelige bilder, fra både kjøkken og hverdagsrom.
Håper du har det trivelig nå i tiden frem til Jul, med lite stress og mas.

Ha det godt!
Klemmer

Aina

Gårdsromantik sa...

Jag har redan Sex and the city - men den där boxen var ju för läcker!
Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad bra att lill-signe blr bättre :)
Åh den där boxen vill jag också ha!
Kram.

Kamomilla sa...

Mys mys i långa längder... :D

Hem och Lycka sa...

Glöm inte att länka till tävlingen om du vill vara med ;-) kram

Gnistrande snö sa...

Hej,

Vilket drama det var hos er i lördags men så skönt att lill-Signe har börjat må bättre nu. Signe är för övrigt ett underbart namn.

Vilka fina ljus du fick av grannen, verkligen gulligt av honom.

Nu har jag kikat runt lite mer i ert kök och måste bara få säga att det är så himla fint. Vilken mysig miljö och vilket härligt gammalt skåp ni har där.
Sen blir jag alldeles tokig när jag ser alla de fina sylt- och saftflaskorna, tänk att sylt och saft kan vara så vackert :-)

P.S Jag gillar också sex and the cityfilmerna/programmen.

Ha en fin dag!

Kram
Katarina

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller också på att mysa till det hemmma mest hela tiden. och kuddar ÄR det mysfaktor på:)
Sex and the city-boxen..DEN hade jag också velat ha:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Vad fint det blev med kuddarna i korgen. Ja ibland är man lite för ivrig med mycket här hemma och då ser det faktiskt bara plottreigt ut. Jag har försökt att ta ett steg tillbaka och kolla så det blir "lagom" :D

Sex and the city blev faktiskt aldrig min grej men jag såg långfilmen som gick nu i somras. Däremot är jag ett Desperate Housewifes fan :)

Trevlig helg

Kram Lena

EVA / whiskyochchampagne sa...

Jag skulle också behöva en korg för kuddarna...
Har kudd-marodörer här hemma, så nu har vi fiiinkuddar och knöla-ihop-kuddar :D !

***
Ha en härlig helg !
KRAAAM EVA

Anonym sa...

Fint med korgen och kuddarna passar jättebra där i. Det är bätter att ha för många kuddar än för lite, då kan man byta när man vill :).

Har oxå missat Sex and the City, men dom säger att den är bra!

Ha det så gott! Kram Hanna

Anonym sa...

Åh boxen kommer att visa sig bli ett av dina bästa köp nånsin.... Har den och även nya filmen och när helst man känner sig lite nere(vädret i detta land har ju ibland den effekten..) så slänger man på ett avsnitt eller två och vips! så känns livet lekande lätt! Må gott å njut..