tisdag 18 november 2008

Oväntade fynd

I lördags förmiddag gjorde jag en liten loppisrunda för att få tag på ett vitt lakan med spets och beige linnetyg att sy gardiner av. Hittade inte nåt av dessa...jaja, vitt lakan kan man ju alltid hitta på tradera. På loppisen hittade jag nåt helt annat som som tilltalade mig som jag bara måste köpa (som vanligt :) och hittade även färdigsydda gardiner, i en butik som jag inte förväntat mig.


Titta så bra de passar ihop, mina fynd! Tänkte inte på det förrän jag kom hem.
Det blev allmoge för hela slanten!











Åh va jag gillar såna här gamla korgar och även möbler med sliten färg! Till jul passar ju verkligen den här korgen i grått och rött, ja även annars! Gardinerna passade bra till min tapet som ju är blekt roströd, beige och vit. Köpte dem dessutom till halva priset, då var det inget att fundera på, fanns bara en förpackning kvar. Har ändå lite svårt att bestämma mig för vad jag ska ha för gardiner till advent. Det blir kanske vita ändå med nån hissgardin bakom...

Ha det gott! Kram på er! :)

23 kommentarer:

maiju sa...

Nämen vad du har fyndat! Korgen är superfin! Grått är mitt favorit till julen =)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja det var verkligen fina fynd det :)
Kram!

Skatan sa...

Hej-hej! VIlken charmig korg du fick med dig hem! Förstår om du är nöjd...som du säger, den blir fin till jul :)

Nu skall jag gå och brygga kaffe...vi ses!

Annas skattkammare sa...

Åhh så fina fynd du gjort! KOrgen var ju hur fin som helst! Grått och rött passar så bra nu till jul.. men som du säger, även annars! =) Kram /Anna

Hem och Lycka sa...

Men du, vilken underbar korg, vackra färger! kram

Anonym sa...

Åh, tack för din snälla kommentar om mina foton, vad glad jag blir! Och att de tom ser Feng-Shui:ade ut! :P Ojoj!

Vilka söta loppisfynd du gjort, jag tycker aldrig några fynd :/

Jag bor lite högre upp än du, norra norrland :)

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina fynd, man borde besöka loppis oftare :) Ha det bra!

lottens vita och gröna sa...

oh vilken ljuvlig korg, färgkombinationen till jul är ju underbar och så där på ett fårskinn, sååå fint!
varmkram lotten

Kamomilla sa...

Perfekt! helt perfekt!

Gnistrande snö sa...

Vilka fina fynd du kom hem med. Korgen i grått och rött är klockren :-)

Kram
Katarina

Majas skafferi sa...

Hej!Grattis till dina fina fynd !
Är faktiskt oxå på jakt efter beiga
linnegardiner..köpte en hissgardin som liksom var lite för romantisk..fått för mig att den behöver sällskap av lite "råare" tyg..Hälsn./L

Emma sa...

Ja ibland har man tur. Jättefina saker ju.
Gardinenerna blir hur fina som helst med den korgen som stilben till:)
Kram Emma (grimslöv)

Emma sa...

Ja ibland har man tur. Jättefina saker ju.
Gardinenerna blir hur fina som helst med den korgen som stilben till:)
Kram Emma (grimslöv)

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men så snyggt!! Juligt och allmoge som du säger, ngt som blivit sån trend!! Jättefin korg med, bilder och fårskinn, grått & rött, så hemtrevligt och juligt! Mari.

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina fynd! Det kommer ju att bli fin fint.

kram
Johanna

Viola sa...

Så fint ihop, detta är mina favoritfärger i jul, grått ihop med mörkare julröd är så fint, det kommer att bli så vackert ihop, får väl se när dom hänger uppe hoppas jag, ha en bra dag, VIOLA

Viola sa...

Vill inte exakt berätta var jag bor men bor utmed ostkusten i en medelstor stad, resten får du lista ut, se om bloggträffen så förstår du, dagens pyssel och knåp från VIOLAN

Anonym sa...

Hej!
Åh, vilka fynd du har gjort. Så vacker korg, precis i min smak...
Gardinerna var ju också jättefina!
Tack för en trevlig blogg!!

Marie sa...

Vilka vackra bilder på dina fina fynd, korgen är ju helt underbar!

Trevlig kväll!
Kramar Marie

Anonym sa...

Svar: hej Signe! Så kul att du tittade in hos mig. Jag är ju ny i bloggvärlden så jag uppskattar alla kommentarer jättemycket. Min skyddsängel är inköpt på lanthandeln i Skellefteå för flera år sedan ( Se mitt inlägg
" Lanthandeln 17 nov-18 dec " )
Kram
Helen

Lilla huset på prärien sa...

Åh villken fin korg du har hittat!! Jag älskar också de där gamla fina korgarna! :)

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina köp du har gjort..
Du, jag tror inte att den finska Lantliv går att köpa här i Sverige..men du kan ju alltid kolla med Svenska Lantliv..
Kraam Anette

Anonym sa...

Åh, vad fint och mysigt. Jag vågar inte titta in alltför ofta på din blogg, eftersom jag - förutom att bli inspirerad - blir besviken på mig själv för att inte jag lyckas uppnå samma hemtrevliga mys. Jag vill också kunna...
Men tack, stort tack, för en helt underbar blogg. Älskar den!
Fortsatt trevlig helg.