torsdag 6 november 2008

Pynt från naturen

Något som har blivit en favorit för mig i höst är rönnbären. Man kan göra så mycket fint med rönnbär och de blir nästan ännu finare då de torkat. Ångrar att jag inte plockat lingon oxå.

Rönnbären är ju borta sen ett tag så nu får man hitta på nåt nytt att sätta händerna i...lingonris kanske...



Här hänger ett av dom hjärtan jag gjort av ståltråd
och rönnbär.




Två rönnbärshjärtan. I mitten hänger en doftpåse med
juldoft som jag vann hos Marie med bloggen Vita ranunkler
förra året. Då vann jag även det lilla svarta hjärtat
hos Vitt hus med vita knutar.



Här kan hjärtanen passa bra!






Lite röda hjärtan i köket är ju trevligt oxå!


Ha nu en riktigt trevlig helg! Vi ses!

Kram :)

27 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är så fint med rönnbär och i hjärtan blir det ju ännu bättre. Så fina:)
Kram Lallis

mali-mo sa...

Kjempefine rognebærhjerter!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jättevackra rönnbärshjärtan! Du verkar verkligen vara en hejare på att göra små söta sakera v just rönnbär! Vilken helg ni hade förra helgen... så skönt att höra att det är bar med lill-Signe igen! Vet ej om jag sett en bild på henne i bloggen... Skulle gärna vilja se en framöver:) Vi längtar själva mycket efter att skaffa katt, men vi är både allergiska:( Men har hört om Sibiriska allergi- katter! Kanske blir det en sådan frmöver:)

Stora kramar till dig och kissen! Ha en skön och avkopplande helg!

Majas skafferi sa...

Hej! Oj,vilken fin tapet ni har i köket!...fint med rönnbär också,det enkla är ofta det bästa!

Målargården sa...

Va fint du pysslat. Gjorde själv sånna hjärtan för nått år sedan, de är mycket dekorativa. I år har jag trätt upp dem på tråd som skall användas till mina björnmoss-kronor. Ser att vi har samma tapet fast vår är av det vit/beiga slaget. Den röda är också supersnygg tycker jag./Kram Eva-mari

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina rönnbärshjärtan! Kul när man kommer igång med lite pysslande. Här blir det tyvärr inte så mycket av den varan - men jag njuter av andras pyssel istället!

Kram Jenny

lottens vita och gröna sa...

otrlig vackert, så juligt, så sött!

ha en underbar helg!
varmkram lotten

Gnistrande snö sa...

Så fina bilder och så fina rönnbärshjärtan!
Det röda går så fint ihop med det vita. Tycker så mycket om den där tapeten ni har i köket, den får mig att tänka på lingonröda tuvor och rönnbär.

Ha en fin helg!

Kram
Katarina

maiju sa...

Har ni rönnbär där ännu?! Tycker också att man hittar vackraste pynt från naturen!

Anna-Leena sa...

Så fina små hjärtan det är så fint med rönnbär. Jag hade nåra kvistar ute med rönnbär som min mamma haft med sig från norrland men dom rackarns fåglarna var & norpade dom för mej :(

Trevlig Helg
Kram Anna-leena

Annas skattkammare sa...

Så fint du pyntat med dina hjärtan, så fina de är!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka fina hjärtan! Det är så underbart med naturens pynt, det passar så fint överallt! Ha en riktigt bra helg! KRAM

Hem och Lycka sa...

Jättevackra och så snyggt med rött mot det vita! kram

Willewira sa...

Verkligen jättefina hjärtan! Och så fint de kommer till sin rätt på det vita skåpet!

Vi har mycket att hämta från naturen och göra fina saker av...
Billigare är det också än att gå och handla allt. :)

Ha en skön helg!
Kram Willewira

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka bedårande små hjärtkransar av rönnbär som du har gjort!! Jättefina. Hoppas LillSigne är på bättringsvägen. Ha en skön helg! Mari

C De-sign sa...

Hej
Så otroligt fint du har gjort det....enkelt och stilrent! Naturen r ju helt fantastisk, vilka skatter den bjuder oss på...... nu önskar dig en riktigt skön helg! Kram fr C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så söta hjärtan! Passade så fint överallt :)
Kram!

Anonym sa...

Det är så fint med rönnbär, man kan göra vad som med dom =)

Önskar dig en trevlig helg! Kram Hanna

Viola sa...

Så fina saker du gjort med rönnbären, är ju i London på långhelg och är inne på bloggen en stund när jag vilar mina trötta ben, ha en bra kväll, kram

Marie sa...

Så fina rönnbärshjärtan du har gjort och så vackert det var mot eran fina kökstapet! Ja just det, kanske skulle plocka fram min egen sådan där doftpåse också, hihi. Fint hjärta du vann av MiaMaria!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Mina projekt sa...

Vilka fina hjärtan! Det måste jag testa att göra nästa år! Själv kämpar jag med att försöka lära mig göra en dörrkrans.....

/Karina

Kamomilla sa...

Tänk så enkla saker som kan vara så vackra! Det ser så trevligt ut det där med de röda hjärtanen mot det vita!!

Vit Gladiolus sa...

Men såå gulligt du har gjort med rönnbären, ja det är verkligen vackert!
Kram Zinkbaljna

Linneagården sa...

Hej Designe. Du bjuder på så fina & hemtrevliga bilder. Rönn passar verkligen till din varma härliga hem. Lampan man skymtar ser spännande vacker ut. Behöver två st liknande...

Hoppas helgen varit trevlig & att du får en bra start på nya veckan.

Många kramar din bloggvän /madelene

nea i det gula huset sa...

Så fina dina hjärtan är! Jättegulliga och precis som du säger så kan man hänga dom lite varstans!
Har funderingar på att plocka lite nypon som jag såg i hästhagen häromdagen! Får se om jag kommer ihåg och hinner innan alla är borta!

Ha det gott!
Kram Nea

I ett litet hus sa...

SÅ fint med rönnbär, och tänk vad bra dom är helt gratis! Måste också ut och leta nån dag!

Vad mycket fint du gör!

Mvh Lotta

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja visst är det mysigt med rönnbärskransar och som du säger så blir de minst lika fina när de torkat. Annat är det med te x nypon som inte blir så fräscha efter ett tag :)

Det ser jättefint ut var de än hänger tycker jag, jättevackert!

Kram
Mia