söndag 16 november 2008

Vinter hos mig

I lördags kom det ofattbart mycket snö, helt underbart! Det blev vinter över en dag, så härligt! Hoppas snön får ligga kvar nu, det blev så juligt och ljust och fint!


Min favoritvy från vår gård. Det röda huset lyser upp så fint
bland träden.



En liten röd stuga ser vi oxå. Älskar snötyngda träd.




Mina paradisäpplen.




Kolla så mycket snö!



Jag satt i köket och sydde och tände ljus, det var så
mysigt!


Mys :)
Hade tänkt bege mig ut i skogen för att leta lingonris, mossa och lite ris men eftersom det snöade så rejält så blev det en dag vid symaskinen istället. Jag fortsatte med mitt julpyssel...det är så härligt att se producera lite. Det finns ju så mycket man vill köpa men man kan ju faktiskt tillverka en del saker själv oxå!
Ha en bra vecka! Här skiner solen och det gnistrar i snön! Kram :)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt mysigt såg det ut!

Tusan vad snö, bor du ännu högre upp än mig? :O :P

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilka underbara bilder , de första ser ut att vara tagna från en helikopter eller något !
Ha en fin vecka nu med snöpulsande !
Kram/Lotta

Radhusdrömmar sa...

Vad mysigt!!! Jättefina bilder. Ja nu längtar man lite efter snö, här var det snöblandat regn igår.... trist!

Hoppas du haft en bra helg!

Kram Johanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket snö! Så vackert :)
Ha en bra dag.
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilka fina vinterbilder! Och vilken vacker vy ni har, såna höjder och skog och även vatten, få förunnat... det såg ut som värsta svenska julefriden: )man kan nästan känna stämningen genom skärmen av dina ljus, mysigt! Här skiner solen i dag, jag ska fota, plocka mossa och ta hand om sånt trist som man måste; ( Ha en bra ny vecka. Mari.

Skatan sa...

Härliga och stämningsfulla bilder! Även här har vi lite vitt - underbart :)

Kram,

Anna

Smultronstället sa...

ÅÅÅ tack gulliga du för att du tittat in hos mig, då hittade ju jag dig;-) kul!

Såå vackra vinterbilder du tagit, fantastiskt. jag har fått en ny kamera så nu hoppas jag att jag ska kunna ta lite fina bilder jag åxå, men det är ju en konst i sig att få till det, så det återstår att se om jag lyckas.

Nu ska jag titta runt lite hos dig;-)

Ha en bra vecka, vi hörs.
Kram M

Viola sa...

Vilken tur man har bloggen så man får gå in och njuta hos er med vackar vinterbilder, så underbart fint! Jag blir alldeles lyrisk, detta får vi så sällan nuförtiden njuta utav här nere, ibland kan det faktiskt komma en del snö utmed ostkusten omkring VÄstervik (där vi har vårt frididshus)och där är det alltid mera snö än här hemma. Hoppas nu att det vackra vita får ligga kvar, måste in och titta en gång till, den bilden med skogen och det röda huset som skymtar fram var underbar, ha en bra dag, kram VIOLA

Karin sa...

Åhh, härliga bilder! Det är så vackert med all snön som kommit hos er. Här hos mig får jag hålla till godo med vårtecken. ;) Innepyssel är inte dumt det heller. Kram Karin

Anonym sa...

Härligt vackra julkortsbilder!

Kram Annette

Annas skattkammare sa...

Vad härligt det ser ut med vinterlandskap! Längtar faktiskt till snön nu.. Härligt att mysa inne när snön gnistrar ute.. =) Kram /Anna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad härligt det ser ut med snö. Längtar tills det kommer här med, hellre snö än detta regnande. Har norrlandsblod i mej så det är kanske därför jag vill ha snö för när jag säger det till min omgivning så håller de inte med mej, de vill hellre ha barmark. Jag tycker det blir så ljust och härlig luft med snö. Vad vacker utsikt du har...
Kram Marie

Lisbeth sa...

Oj, vad härligt med snö!!!
Ljuvligt. vi väntar också på snön, deblir ljusare och barnen har mkt roligare ute...

Mysigt!
Lisbeth

Gnistrande snö sa...

Åh så ljuvliga bilder, som hämtat från en julsaga. Vilken underbar utsikt ni har från huset.Tänk så härligt det är när första snön kommer och bäddar in allt i sitt vita mjuka täcke.
Så mysigt att få sitta inne och pyssla och blicka ut mot allt det vita. Hos oss lyser snön med sin frånvaro men bra att jag kan kika in här och få en rejäl dos vit gnistrande snö :-)
Ha det så gott!

Kramar Katarina

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina bilder, hoppas på mycket snö i år :)

mig & alice sa...

Åhh, vilka vackra kort du tar människa!!

Om jag hade din utsikt ifrån huset så skulle jag nog aldrig lämna hemmet tror jag...WOOOW!!

Måste vara oerhört inspirerande att få bo med sån vacker natur runt knutarna.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

bonjour de FRANCE....félicitation pour le blog ...je connais un peu la FINLANDE plus exactement IVALO j y suis allé en mars 2008 byyeeee
douceur blanche
http://loupinou.canalblog.com

Tidsmästarinnan sa...

men du bor ju i rena sagolandet!!
åååh vilken stämning det var i dessa bilder.

Kan se dig framför mig där du sitter och syr (för hand, tänker jag mig), med tända ljus och kanske en kopp te, med denna utsikt...

stor kram!
Susanne

Jennyshemochharmoni sa...

Det är verkligen härligt med snön! Hoppas det kommer myyyyyyycket mer :) Härliga bilder och jag blir jättenyfiken på ditt julpyssel :) KRAM!

Mina projekt sa...

Men oj vad fint det var hos dig! Vilka bilder!!!!
Här är det inte riktigt lika fint. Regnet öser ner... :(

kram
Karina