söndag 16 maj 2010

Ewa i Walla

Fick senaste Damernas Värld i brevlådan häromdan och jag läste ett inspirerande reportage om Ewa i Walla som bor och har sitt kontor i Söderhamn och har butiker i Stockholm.
Såg några av hennes plagg i senaste numret av Lantliv också och föll för dom så när reportaget kom i Damernas så läste jag det direkt.
Hon är en kreativ person som tidigare jobbat bl.a som keramiker och har skapat klädkreationer i ca 15 år. Kläderna inspireras av ursvensk bondromantik! Jag gillar det!


Jag hittade bilderna i webb-butiken Linolin som säljer hennes kläder och många andra fina märken som jag gillar. Dessa kläder med brodyr nedan föll jag mest för.


































Bilderna lånade från www.linolin.se

12 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Hon gör underbara kläder! Så fina! Måste spana in en av hennes butiker i gamla stan nästa gång jag åker ner :) Tackar för det fina tipset också :) KRAM!

Kamomilla sa...

Åh såna underbara plagg!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina, jag skulle vilja ha allihopa. Riktigt fina vårplagg.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina kläder, jag såg den med röda broderier i lantliv jag också, vi har verkligen samma klädstil du o jag !!
Kraaam Anette
P.s Tack för tipset om den hemsidan..

Lissboden sa...

Visst är Eva i Wallas kläder fina!
Underbara bilder du visar och jag skulle kunna köpa allt.
Linolin fanns tidigare i Eskilstuna men
stängde butiken förra året.
Ha mysig vecka!
Kram/Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Eva gör verkligen fina och bonderomantiska kläder!!

Du skulle kunna bli en ny "Signe på Walla", du gillar denna stil av kläder, kan designa OCH är en duktig keramiker!!! Tänk på de du!!! Mari.

Tidsmästarinnan sa...

Aha! Vilket bra tips! Jättekul att få se.
Hoppas allt är bra med dig, jag är så glad åt vårgrönskan här :-)

Kram vännen!
Susanne

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja verkligen , såå mycket fint !
Men smakar det så kostar det kan jag tänka mig !
Men drömma går ju alltid ;-)
Ha det bäst !
Kram/Lotta

Unknown sa...

Åhhhh vilket habegär den här kollektionen väcker hos mig. *suck*

Framför allt vill jag ha ett par såna här:

http://www.madsogmille.dk/shop/voksen/ewa-i-walla/0050090-ewa-i-walla-jazza-leggings.asp

Har inte hittat någon svensk shop där dessa finns och inte har jag koll på var de finns i någon affär heller. Om någon som läser detta vet får de gärna maila mig.

Jag bara älskar det där broderiet med årtalet, det är detaljerna som gör plagget många gånger.

Här är strålande sol i dag och jag ska göra massor med nytta. =)

Ha det nu så mysigt!

Kraaaaaaaam

Börjelundskan sa...

Åhhh, jisses, vill ha alltihop. Jag förälskade mig handlöst i dessa underbara tunikor med årtalsbroderierna. Kan det inte ramla ner några tusenlappar i från himlen snart *hihi*. Det är nästan så jag funderar på att äta knäckebröd och nässelsoppa en månad annars :).

Ha en härlig vecka. Kram Cin

Annas skattkammare sa...

Hej! Visst är de fina!! Jag stod och höll i ett linne med samma brodyr som den översta tunikan härom dagen och jag bara älskar denna typ av kläder.. tyvärr har min plånbopk inte råd för tillfället för de är ganska dyra.. men i sommar när jag jobbat ihop lite slantar då får det nog bli något fint.. =)
Kram /Anna

signerat 71 sa...

Så fina kläder - dessa har jag aldrig lagt märke till tidigare...
Kram J