onsdag 23 mars 2011

Galen?!

...i knoppbrädor har jag blivit på sistone!
Har köpt på mig några och även fått en! De har inte blivit uppsatta än men jag kan faktiskt tänka mig att ha knoppbrädor i alla rum. Däremot är jag dålig på att sätta upp saker på väggarna, vill va säker på att det är rätt plats!






De vita brädorna med krokar kommer från Miljögården och har riktigt många krokar och passar ju lite överallt. Den grå tycker jag är helt underbar, köpte den hos Julias vita drömmar. Den träfärgade gillar jag oxå jättemycket och jag vet att den verkligen är gammal, kommer från ett gammalt hus som en kompis har på sin gård.

18 kommentarer:

Ardisia sa...

Jag är också svag för just knoppbrädor. Har redan hittat flera stycken här hemma på gården =) Ett par har fått flytta ner, båda träfärgade. Sen tidigare har jag en vit som passar perfekt i vårt sovrum. Jag gillar din gråa mycket! Har aldrig sett en med fräsning förut!

Nu är det gonatt. Imorgon ska jag & småkillarna träffa en bloggvän för första gången!
Kram Mia

where the forest end... sa...

Hej!

Ang. tapeten i vår hall.

Den är faktiskt ganska ljus, tycker inte alls att den upplevs som mörk!
Och då har vi ju endå träfärgat golv, långt till tak och enda fönstret är dom i dubbeldörren!

Jag är väldigt nöjd med tapeten, den känns liksom mild trots sitt ganska stora mönster :)

Ha det bra!

Charlotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilket knoppgäng, du skulle nästan kunna öppna knoppbrädswebbshop =)

Mycket snygga, den fr Julia var jättefin, de är så snygga, bara som de är, så dekorativa att de kan ersätta en hel tavla!!

Go natt,.

Livet på Vestergård sa...

Knoppbrädor är så snygg!
Precis som du vill jag inte sätta upp något på väggen innan jag vet att jag hittat den rätta platsen.
Hoppas att det klarnar så att du får börja ta dem i användning.
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där ljusgrå var lite extra fin, jag gillar såna brädor jättemycket också. Bra och fundera lite så dom hamnar rätt, inget kul med en massa hål i väggen.
Kramar
AnnaMaria

Min Skattkammare sa...

Hej!
Tack för din fina hälsning hos mig!
Vilken härlig blogg du har.... vackra bilder!
Skatan är ju för söt! :o)
Kram Kicki

Lissboden sa...

Jättefina brädor och särskilt den grå.
Må så gott och ha en fin helg!
Kram /Maria

Kamomilla sa...

problemet är ju det också att man måste ha lite ledig vägg :)

kråke sa...

Älskar oxå knoppbrädor...de som är riktigt långa är svåra att få tag på...älskar den gråa mest med spår:)) Då är det bara att ut å shoppa lite söta tunikor och hänga på;))

kramis kråke

Mäster Henrik sa...

tack för ditt besök!

..det enkla är ju oftast det vackraste.. eller hur!?

ha en skön helg

/M

linnea-maria sa...

Åh så himla fina! Jag har inte en enda. Jag hoppas att jag ska ramla över någon sådan snart. Annars får jag väl tälja till mig själv :)
Kram /Therese

Smultron på ett strå sa...

Jättefina! Håller med om att knoppbrädor kan man inte få för många av!//kram maria

Maria-Isabel sa...

Knoppbrädor är jättebra har Nina lärt mig, och man kan hänga så mycket mer än kläder på dem. Där kan du skapa dina egna konstinstallationer som lätt kan förändras när du känner för det. Vilket vackert öga du har för att ta härliga close-ups!

Tina sa...

Jag skulle kunna ha knoppbrädor i alla rum. Så fin den grå var, får kika in hos Julia...

Ha en bra söndag, kram

Lantligt i stan sa...

Visst är det vackert med knoppbrädor! Många fina har du i din samling! Ha det gott!
Kram Anki

Anonym sa...

men visst vill mna vara säker innan man slår spiken i väggen!
Håller med om att knoppbrädor är otroligt fina och användbara...
Kram p.

Unknown sa...

Knoppbrädor är vackert, jag är på jakt alternativt tillverka en själv som jag ska ha på väggen i stora rummet. Du vet där vi nyss målade vitt över den gräsliga tapeten.

Men jag är lite som du, det tar tid innan det kommer upp något på väggarna. Jag måste liksom känna in, haha kände mig nästan som Ernst. ;-)


Eftersom min ska sitta rätt lågt så vill jag inte att den ska sticka ut så långt, funderar på om jag skulle ta den minsta storleken av sådana där gamla elporslinsgrejor du vet. Jag har nämligen rätt många såna liggande, ja suck säg det jag inte har. ;-)

Men i morgon blir det lite fotografering för Traderaannonser igen, jag vill bli av med en massa prylar och i år ska jag öppna loppisen jättetidigt. Jag står inte ut med prylar längre känns det som.

Nu ska jag studsa vidare, se nu till att ha det bra vännen!

Kraaaaaaaaam

PS. Dina knoppbrädor är jättevackra. DS.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vi hade turen att "dyka på" en uppe på vinden! Tjiho! Men den behöver lite omsorg tror jag!
Fint är det med dom iallafall!
Ha en bra kväll!