onsdag 18 maj 2011

Den gamla dörren

Ja ni ser hur sliten den blivit av väder och vind..men det gör inget, jag gillar det!



Dörren som fick ben av bockar hamnade framför det stora fönstret och under står min loppisfyndade kista full med inredningstidningar :)



På "bordet" hamnade lite övervintrade pelargoner som är lite på efterkälken, lite plantor och mina julrosor som ska stå svalt.



Småplantor som trivs i ljuset från det stora fönstret.

Tyvärr har det ju varit så regnigt och kallt nu ett tag så jag har inte sett om det hänt nåt i rabatterna.
De vilda riddarsporrarna verkar växa för fullt i alla fall!

9 kommentarer:

Mina dagar sa...

Så fint med "bordet"!!
Oj, dags att plocka fram pellisarna från garaget!

Den rosa dörren är ju såååå hima söt om man kan säga det om en dörr;)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Men det blev ju bara ett sånt fint pellisbord!! Pellisrehab ser jag=) Kul att riddarsporrarna tar sig, jag funderar på såna el likn men kan inte sätta perenner ännu och jag vill inte så i den rabatten, den sådden kommer nog två grabbar förstöra ganska snabbt i sf:=)

Norrfrids Eija sa...

Praktiskt och snyggt blombord blev det, finns mycket man kan göra av gamla dörrar!
Borde ta itu med mina pelargoner jag också...

kråke sa...

Så fina bilder du bjuder på..älskar dörren framför fönstret. Collage är ju så roligt och mixa och matcha med färger och material:)) Här skiner solen nu...

Stora kramen

kråke

Lissboden sa...

Dörren passade ju jättebra som bord till alla dina växter. De ser ut att komma bra.
Jag hittade ett par pelargoner häromdagen som jag glömt ta fram men de får jag nog slänga.
Nu hoppas vi på väderomslag till helgen så att vi kan njuta lite igen av den ljusgröna växtligheten.
Kram/Maria

Kamomilla sa...

Jättefint och praktiskt!

HOUSE of ADELA sa...

Så härlig blogg du hade med mycket fint! Älskar din gamla dörr!

Kramis
Adela

Annas skattkammare sa...

Så fint med dörren som bordsskiva! Tycker också om det slitna- ju mer slitet och skavt desto bättre! ;)
Kram /Anna

K A T A R I N A sa...

Vacker gammal dörr, vi har blivit med sommarstuga och där finns det dörrar att skrapa :-)

Kika gärna in på min gilla sida på Facebook och vinn fina foton jag tagit i Paris!

http://www.facebook.com/pages/Atelj%C3%A9n-Katarina-Nilsson/186075308079422

Kramar
Katarina