onsdag 4 maj 2011

I kökssoffan









Jag gillar att blanda randigt och blommigt och gärna även rutigt i samma färgskala, det blir mer levande då!..
så jag behöll det rödrandiga tyget på kökssoffan och den randiga kudden.
Ja ni vet ju att jag har mitt vitrinskåp fullt med tyger så nåt måste man ju hitta på och kuddar går ju supersnabbt att sy.

Såg ni förresten Karin Mannerståls tips i Äntligen hemma där hon ramade in tyg med passepartout som bokstäver?! Läckert! Ja, fotona blev jättefina oxå! :)

11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

MMMM så fina färger på kuddarna!!!!
Så snyggt ihopsatt!
ha en fin dag!
Kram Kathrine

Livet på Vestergård sa...

Vilka vackra färger och mönster! Jo jag såg programmet och kom på att jag gjorde en tavla med dotterns namn och foton på henne,enligt samma metod för många år sen. Borde kanske ta fram den igen :)

Ardisia sa...

Läckra tyger! Kökssoffan ser riktigt ombonad & skön ut :)

Kollade inte Äntligen hemma, ska se om det går i repris, aldrig fel med extrainspiration :P
Kram Mia

SWEDISH HOUSE sa...

Hej
I LOVE Stripes Checks & Florals I think they all work well together
Your koks sofa looks lovely ;-)
Ha en trevlig vecka
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

n o r d i n g å r d e n sa...

Men fatta så snyggt detta blev då, bara skitsnyggt!! De blommiga kuddarna gifte sig verkligen med de randiga och hela soffan, läckra bilder!!! Älskar din grå "knoppsoffa" ! Mari.

Fröken C sa...

Härlig blandning av färger o mönster:)
Mysigt att krypa upp där med en kopp kaffe:)

Ha det gott!
Kram C

Norrfrids Eija sa...

Blandat blir bäst, det är så stämningsfullt på din kökssoffa...där är det gött att sörpla i sig morgonkaffet!

Lissboden sa...

Hej och tack för din komplimang på min blogg:)) Jag trivs väldigt bra i jeansjackan och lager på lager tycker jag är så fint. Det döljer alla skavanker bra också:))
Vad fint du har i kökssoffan. Jag håller fullständigt med dig om att blandningen av olika tyger och mönster är jättefint. Jag tycker också att det är så roligt att byta lite tyger här och var. Jag har just gjort om i gästrummen och jag är riktigt nöjd. Nu vill vi ha lite somrigt.
Våren kom ju av sig så vi får hoppas att alla blommor och buskar klarar sig nu när det varit så kallt några dagar. Som tur är ska det bli varmare till helgen.
Må så gott och ha en fin helg om vi inte hörs innan dess!
Kram från Maria

Mormors gård sa...

Hej!
Vad härligt att du tittade in hos mig, jag hade tappat bort dig, men nu hittade jag tillbaka till din sida :)
Underbart fint du har gjort i soffan, jag är glad över att också andra gillar mönstrat. Själv har jag svårt att motstå blommigt, därav blommiga tapeter i nästan hela huset hos oss. Randigt och rutigt tycker jag alltid är lika rätt.
Jag tittar snart in igen!
Krams av Jessica

Marita sa...

Ja, visst såg jag det! Tavlorna blev ju jättefina! Blev man ju lite sugen att prova själv....
Gillar dina underbara kuddar! Superfina!
kram, Marita

Anita sa...

Har tittat in här och njuuutit! Så vackra och ljuvliga bilder. Mycket nostalgi och skön stilren känsla.

Jättefin blogg! :)