onsdag 20 juli 2011

Design in Mora

Under min dalavecka som jag var på i Mora i slutet av maj så bodde vi på Mora vandrarhem som drivs av Ingrid och Tommy Herrdin. Ingrid håller även på med hantverk och trycker framför allt upp mönster från gamla huvuddukar på tyger, servetter och brickor. Jag besökte henne i hennes ateljé hemma på gården i Mora och blev väldigt inspirerad av hennes kreativitet!

Här håller hon upp ett nytryck av en gammal huvudduk.



Här är mönstret "Åkervinda" som tagits fram av Ingrid Herrdin och Birgitta Farhang.
Mönstret trycks upp på linnetyger och finns i färgerna ovan samt med svart tryck.


Här är hennes kreativa hörna.
Det svartvita lapptäcket med kopior i tyg av
olika gamla huvuddukar samt hennes tyger.


Mönstret "Åkervinda" trycks även på fina brickor.



Brickorna kan även användas till brickbord!



Här en bild från en del av hennes trädgård! Sånt här gillar jag! :)

Ingrid har en utställning i Älvdalen just nu som pågår t.o.m 29/7! Se info om den här!
Se inspirerande bilder från tidigare utställning och fler produkter
på samma sida!

Ingrid är inte bara kreativ på textilsidan utan är även väldigt duktig på att laga mat!
Hon var med i tv 4:s "halvåtta hos mig" och lagade alla middagar till oss på vår dalavecka.
Det var väldigt gott och uppskattat av oss! :)

Vad jag köpte av henne får ni se en annan gång!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blogg, jag kommer kolla regelbundet.
kram anonym!

kråke sa...

oj, vad fint!!! Gillade verkligen brickorna och pardörrarna i trädgården...roligt och vackert tips:)))

kram på dig..

kråke

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken härligt driftig kvinna Ingrid är, med god smak, vilken trädgård!!! Och jag är så glad över min Åkervindabricka, använder den dagligen till min frukost ute i trädgården... Mari.

Anonym sa...

Vad kul att komma ut lite och se sådana fina hantverk. Jag gillar verkligen "åkervinda" tyget.

Kram