lördag 20 augusti 2011

En bunt med tallrikar

På auktion en kall dag ute på landet med regnet hängandes i luften så löste jag en bunt med tallrikar, precis i mina färger. Var ingen annan än jag som bjöd så de gick på en tjuga. Var mest karlar på auktionen för det auktionerades ut bil, traktor, sågar, hyvlar m.m och lite mindre med sånt jag var intresserad av men har man ändå inget för sig så kan man lika gärna vänta ut lite smått och gott! Fick med mig en skolåda full med silverbestick oxå som ni får se sen!









Jag gillar udda tallrikar, tycker det är charmigt att blanda. Blir ju mer personligt då!
Tänk att välja tallrik till sina gäster eller ännu bättre, gästen får själv välja sin tallrik! :)

Igår var det verkligen kanonväder, en extra bonus sommardag! Satt ute på kvällen och sen i min glasveranda där solen lyste in. Jag åt räkor och vitt vin med katten bredvid och hon ville inte ens smaka så jag fick ha räkorna för mig själv! :) Idag är det mulet men jag hoppas det spricker upp, det regnar i alla fall inte!

Ha en härlig helg! Kram :)

11 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Tokälskar också gamla tallrikar och assietter, men ibland tycker jag det skulle vara kul att kunna duka lite mer enhetligt :) Christina

kråke sa...

såå vackra tallrikar...hade oxå bjudit på traven direkt;))

kram på dig du fina i solskenet...

kråke

Mys och hemtrevnad sa...

den översta tallriken är väl Vinranka? Den servicen letar jag just nu efter på loppis. Har en del sen min farmor...så fin! Kramis semlan

Johanna Stålros sa...

Vilken fin liten hög, visst är det fint att blanda. Önskar dig en fin lördag. Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fynd!!! Gamla olika tallrikar kan man inte få nog utav, i blått och rött....så trevligt att få äta räkor i fred för katten, det får jag nog med göra nu, Eskil & Sören verkar inte ha fattat tjusningen med det medan gamla Oscaria var som besatt av räkor=) Trevlig lördag, solen skiner fr blå himmel i Götet! Mari.

linnea-maria sa...

Oj vilka fynd. Ja man ska nog leta efter de där auktionerna som kanske inte ser såå intressanta ut i annonsen. Kram /Therese

Villa Frejas bokblogg sa...

Såna där vackra tallrikar kan man inte tacka nej till. Vilken tur att du fick tag i dem.

Smultron på ett strå sa...

Riktiga fynd! Låter som att du hade det underbart på din glasveranda, önskar jag hade en sån! //kram maria

Mitt hvite hus sa...

Kjempefine tallerkener... koselig å bruke

Ha en fin uke =))

Klem

Gilla Yoga sa...

Det är roligt med udda porslin, det är väldigt fint att duka så. Vi gjorde faktiskt det på vårt bröllop. Det var inte mer är två vinglas som var likadana. Vi blandade hejvilt mellan IKEA, Indiska, loppis-fynd, finglasen etc. Det var både fint och uppskattat!!!

Kram Linda

Anonym sa...

underbara tallrikar! Älskar vinrankan där... den servisen har min mor och den är så fiiin!

Kram pernilla