måndag 3 oktober 2011

En kopp m fat

Under semestern besökte jag ett litet ställe i Banafjäl utanför Ö-vik, Bruksgodset, där det tillverkas keramik m.m. Alstren visas upp och säljs vid keramikverkstan.
De har även utställningar i byggnaden och restaurang/kafé.

Jag hittade en svart kopp med inristat mönster som jag köpte och även ett
fat i samma nyans som egentligen ej hörde till koppen.


Den har ett inristat mönster.



Blomrankor är inristade.




Kaffe är även inristat i den..




Föll för det här fatet för det ger en känsla av smide fast det är keramik.
Stenen hittade jag på en promenad längs älven.

11 kommentarer:

kråke sa...

Superfin kopp med en härlig svart matt färg och vackert mönster:)) Ha en fin måndag:))

kram kråke

annashusidingtuna sa...

Hej!
Riktigt läcker kopp och fat, hade du inte skrivit att de inte hörde ihop hade jag aldrig tänkt på det.
Ha en bra måndag.
Kram Anna

Fru Ekeby sa...

Snyggt alltså! Japp det ser ut som smide. Jag gillar både gammalt porslin och ny keramik. Varför välja när man kan få allt : )

Norrfrids Eija sa...

Vilken vacker keramik, speciellt det lövformade fatet! Släta runda rullstenar finns det gott om längs med älvstranden, jag brukar plocka fickorna tunga därifrån jag också...
Eija

Lundagård sa...

Svart keramik är alltid vackert och så härliga klänningar din mamma har sparat!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken läckart svart och mattfärgad kopp, riktigt snygg!!! Ha, ha, jag trodde det hette bananfjäll=) mari.

Livet på Vestergård sa...

Vilken vacker kopp!

Lissboden sa...

Du har så god smak, supersnyggt är det!!
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Johanna Stålros sa...

Riktigt snyggt!!! Kram Johanna

Lottas Fotografi sa...

Vad fina! Fastnade speciellt för fatet! Jättesnyggt!
Kram Lotta

Millygarden sa...

Superfin kopp och lövfat till...me like!

Kram Marina