söndag 20 november 2011

Själens spegel

Hittade en läsvärd bok igår...en liten bok om att vara sann




Den handlar om att utgå ifrån sin egen själ och att vara sann mot sig själv!
Det är ju så man vill leva sitt liv men det är kanske inte alltid så lätt att följa. Det handlar om att lyssna till sin intuition och göra det som känns rätt för en själv. Den kan nog va bra att ha i många situationer, att titta i för att påminna sig om rätt tänk, sitt eget tänk istället för att påverkas av andras åsikter och tankar.

Den var i vilket fall väldigt läsvärd! Jag rekommenderar den! :)
Kram

20 kommentarer:

G:a Affären sa...

Det var en tänkvärd boktitel och jag kunde läsa "att börja leva inifrån och ut istället för tvärtom!"
Tack för tipset, det här blir en perfekt julklapp. Förmodligen läser jag försiktigt i boken själv, innan det blir ett paket.
Önskar dig en fortsatt skön söndag.
/Cia

Lottas Fotografi sa...

Vilken liten tänkvärd bok! Köpte du den i vanlig bokhandel eller på nätet?
Kram Lotta

Johanna Stålros sa...

Så vacker den verkar.....Önskar dig en jättefin söndag. Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken bra bok och bra tips!!! Årets julklapp!!! Det handlar ju om att ha hälsan i behåll!!! Jag personligen tycker dock att jag med åren blivit riktigt bra på detta, att vara ärlig, våga säga nej, stå för mina åsikter, gallra, prioritera mm, man blir inte lika lätt utbränd då tror jag=) Om man bara hakar på, ler, inte törs stå för ngt, inte är helt ärlig och flyter med fast men egentligen inte vill det blir man förr el senare sjuk....

Din bok verkra bra, helt up to date och faktiskt livsviktig! Fin framsida hade den med. Mari.

Lissboden sa...

Hej!
Det verkar vara en läsvärd bok du hittat. Ja, nog behöver vi lite till vår egen intuition istället för att lyssna till alla andras åsikter.
Vad fin du är på bilden i dítt förra inlägg, lika söt som vanligt!!!
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Kamomilla sa...

Den kvinnan har en hel del tänkvärt att dela med sig!

Norrfrids Eija sa...

Detta är som sagt något man lär sig med åren, livsviktig kunskap för speciellt oss kvinnor som vill jämt vara så duktiga och tillmötesgående! Tack för tipset!
Eija

Millygarden sa...

Låter som en intressant bok...har nog en hel del att lära särkilt inför julstök och julklappsstress!!!

Ha en mysig kväll!
Kram Marina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Boktips så här runt jul mottas tacksamt, den här skulle alla läsa.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
vilket härligt tips och man måste verkligen tänka till och ju äldre man blir desto mer lär man sig...
ha en mysig kväll
krma
sandra

Livet på Vestergård sa...

Verkar vara en läsvärd bok!
Kram Kicki

kråke sa...

Ett väldigt bra tips:)) Tack!!

Kram på dig...

kråke

Jes/Vita villa vila sa...

Tack för tipset! Roligt att kika in här igen, det var på tok för länge sedan. Har inte haft så mycket tid till att läsa bloggar det senaste halvåret, men jättemysigt att vara tillbaka nu!

Kram på dig!
Jes

Vida sa...

kommentaren från "nordingården" ovan är samma ord som jag skulle skriva;))

snartadventstidkram
Vida

Jenny sa...

Verkar vara en läsvärd bok, tack för tipset! En fin sak att ge bort i julklapp oxå:)

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Ardisia sa...

Tack för boktipset! Kan vara en läsvärd bok för en vilsen själ som jag..

Ha en fin vecka, du :)
KRAM
Mia

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken fin bok! Jag har inte läst den men jag älskar allting som kreativ insikt gör. Så tänkvart och med känsla! Kram Jenny

Unknown sa...

Mycket tänkvärda ord där kan jag tro.

Häromdagen hörde jag på P1, ett program med en psykolog dit folk får ringa.

Det var en man i min egen ålder som var så trött på att alla (jobb, fru, vänner) alltid tyckte att han hade fel när han hade en åsikt.

Det gick så långt tillbaka som till när han var liten och hans mamma alltid talade om för honom vad som var rätt eller fel. Han hade aldrig fått lära sig lita på sig själv eller sin egen "magkänsla". Till saken hör att han var rädd för att såra andra och därför ville han inte argumentera för sin sak heller.

Han vände sig alltid till någon annan för att få bekräftelse på om det just han tyckte var rätt eller fel. Hur långt ska man gå i att hävda sin åsikt när man kanske sårar någon annan med att tycka som man gör.

Han hade samlat på sig all ilska genom åren och lagt locket på vilket gjorde att han mådde jättedåligt. Han om någon borde ha läst den där boken du rekommenderar.

Nåväl, nog pratat om det....jag tycker de har en hel del bra program på P1 numera. Det måste nog vara ett ålderstecken, pensionärspoäng?

Här är varmt som bara den men jag kämpar med att finna julstämning och i helgen ska stakar och stjärnor upp. =)

Hoppas du får en fin helg!

Kraaaaaaaaaam

Designe sa...

Tack Maria/javabönan för den kommentaren! Jätteintressant att höra. Det är inte lätt att handskas med andra människor och man vill inte såra osv. Det dumma är ju att om man inte följer sin magkänsla så kan nog många bli sårade på vägen och sen i slutändan så är det en själv som drar största nitlotten! Det bästa är nog att följa sitt hjärta och sin magkänsla så långt man kan! Det mår nog alla bäst av! Kram :)

Anonym sa...

Vilken fin bok! Den måste jag ta mig en närmare titt på. KRAM Linda