söndag 18 december 2011

Ser du stjärnan?






Fick den här fina stjärnan med pärlemorknappar av en fin bloggvän till mig!
Tack snälla Mari! :)

Ser du stjärnan i det blå?
Allt du önskar kan du få,
om ditt hjärta har begärt vad du har kärt.
Stjärnan har en sällsam makt,
och när du din önskan sagt,
från en silverstråle klar du får ditt svar

Ödets fé kan vackra gåvor ge,
åt alla dem som tro på himlens stjärnor

Binder du en önskekrans får du allt vad vackrast fanns,
när du möter aftonstjärnans klara glans.

Lyssna på den HÄR!

21 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fin, glad du måste ha blivit;) Adventskram från mig.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men vilken snygg!! Ett fint handarbete hon har knåpat ihop!!
Kram!!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Superfin stjärna, lyser upp i den dunkla adventstiden!!

Klem Ana

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Superfin stjärna, lyser upp i den dunkla adventstiden!!

Klem Ana

Millygarden sa...

Ursnygg knappstjärna vilken Go vän du har.

Min dotter har påbörjat en men vad jag vet är den inte klar eller så ligger den i en klapp!

Kram Marina

Vida sa...

riktigt vacker är den där stjärnan..och vad roligt att få av en vän;) och så vackra ord:))

Vidatomtarpåloftet;)

Rapport till Vänfors sa...

Suttit och kikat inne hos dig en stund och wow vilken fin blogg. Hit kommer jag att titta in ofta.
Kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Men tack! Åh va fin den var där hängande på låset, den var som gjord för att vara hos dig den stjärnan!!!! Mari.

Anonym sa...

vad snällt! Vad fin den var!

"binka liiilla täna däää..." den sjunges flitigt hos oss nu när Love 2 år lärt sig sin första visa ;D

Kram pernilla

Tina sa...

Jättefin stjärna!
Pinoccio är så söt, Peter Pan var min favorit som liten.

Kramen på dig

Jenny sa...

Jättefin stjärna!

Ardisia sa...

Vad vacker! Underbara vänner...

Ha en bra julvecka goa du!
Kram Mia

kråke sa...

Underbar stjärna:)) Och jag skymtar ett vackert skåp oxå:))

Kram du fina och ha en bra start på veckan...

kråke

Jenny sa...

Vilken vacker stjärna!

Ha en mysig julvecka!

Kraam Jenny

Linda sa...

Vilken fin stjärna... och passande text :) KRAM Linda

Norrfrids Eija sa...

Är inte Mari pysslig så säg? Vacker knappstjärna!

Marie sa...

Underbart fin stjärna du fått av Mari!

Trevlig kväll!
Kram Marie

20-talshuset sa...

Så fin! Ha en bra julvecka! Kram Anna

Lottas Fotografi sa...

Vilken vacker knapp-stjärna!
Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Lotta

Unknown sa...

Jättefin stjärna, vilket pyssel att trä på alla knappar. =)

Kraaaaaaaam

n o r d i n g å r d e n sa...

...måste nog dementera här=) Jag har INTE gjort ngn stjärna, jag har köpt den=) Men den är fin ändå, ha, ha,.. passade så bra hos dig!!