onsdag 27 juni 2012

Gammeldags och ekologiskt


Har man inga snapsvisor i huvet så kan man ju ha dom på servetterna!..finns 8 st på den här servetten å sen lär man ju ha glömt texten igen så då är det bara att börja om! :)



Jag är ingen snapsdrickare egentligen men på midsommar så ska det ju liksom va med ändå...och ska det va så ska det va både gammeldags och ekologiskt. Eller hur?! Föll för förpackningen faktiskt! :)...
å den smakade väl som snaps gör, säger jag som inte har nån koll egentligen...


Riktigt fint väder var det i alla fall och jag var ute så mycket jag kunde under helgen! :)

10 kommentarer:

Millygarden sa...

Snygg förpackning och förståss ett extra plus att det är eko.

Kram Marina

Vida sa...

..jag är nog lite som du och skulle köpt för den läckra förpackningens skull;)) men jag har som nyårslöfte att lära mej dricka snaps men det är det ingen som kommer ihåg vid midsommartid;)

finafoton finadu

Vidastraxklarmedjobbkram

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk att du fotar din vackra går så lite, med den vyn!!! Snacka om svensk sommar, en livräddningsring och blått vatten, att få se det från sin matplats... va fint! Läckra servetter och snapsförpackning också, är som dig, dricker aldrig sprit men det var onekligen en gammeldags och fin låda!! mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det är jättegott med en snaps till sillen, dessa har jag inte provat. Och servetter med sånger var toppen.
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Måste säga att jag gärna tar en snaps till sillen, skulle det bli för många, ja då är de där servetterna utmärkt!
Kul idé med texten.
Men du, bor du så vackert? Är det Ångermanälven?

Reportaget i Lantliv med inredningsaffären fotades av Ulf Berglund, som även i senaste tidningen har ett reportage från Bergslagen. Gissar att det var från 2003 eller 04!
Om jag kommer ihåg rätt så var det ett foto på ett fönster med spetsgardin, en cafégäst som satt ute och spelade fiol, sedan tror jag han hade fotat en bakelse. Låter inte mycket...
Kramar från mig!
Cia

kråke sa...

Hej du goa! Så vackra och stämningsfulla bilder och det var en riktigt snygg kartong till de där snapsarna:))) Smart idé med visorna på servetterna:)))

Kram fina....

kråke

Sandra på Ön sa...

Den där känner jag igen och undrar om inte vi hade den förra midsommar och också föll för förpackningen :)

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses vilka fina bilder från Vadstena. Vill åka dit på stört!!!!
Har inte bloggat så mycket för jag bara jobbar just nu. Men snart snart så är det semester och det ska bli sååååå skönt. Det känns faktiskt overkligt.
Har jobbat så intensivt så jag har inte ens hunnit tänka på att jag ska vara ledig. Hmmmm det låter lite oroväckande nästan.
Ha en fin vecka goa du!
Kram kram Mia

Lissboden sa...

Snaps är inte heller min favorit men som du säger det hör midsommaren till. De snapsarna ser läckra ut!
Vad härligt att syrenerna blommor hos er, här är de förstås överblommade för ett tag sedan.
Ha en fin helg och njut av den vackra sommaren!
Kram/Maria

Sockertussen sa...

Hejje =)

Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

Kul om du vill vara med o tävla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html