torsdag 6 september 2012

Höstljus

Hej och tack för era kommentarer i förra inlägget! Skönt att se att ni fortfarande hittar hit trots sporadiskt bloggande! Faktiskt fick jag lite mer lust att blogga! :) Upptäcker att jag blir lite mer sugen att titta runt på andra bloggar och på att fota lite mer! Tar man sig bara lite tid så känner man att man får energi av det! Får väl se vad jag kan åstadkomma här framöver!
Här går vi från de ena ljusen till de andra! :) Nu lite "höstigare"!

Jag gillar att vi har 4 årstider och allt som hör till årstiderna. Nu vill jag ha mer rustik mat som grytor, äppelpaj m.m, murrigare färger på kläder å boa in mig!

Ha en trevlig helg!
Vi ses! :)

7 kommentarer:

Paula sa...

årstiderna är verkligen fantastiska! Gryta lät inte dumt! man kanske skulle ta sig tid till ett riktigt långkok i helgen...

Kamomilla sa...

Det går i vågor det här bloggandet och inspirationen, har jag också märkkt. Så fort jag säger att jag inte har inspiration, så kommer den! :)

G:a Affären sa...

Ja nu är det helt tillåtet igen att bara krypa in i en filt, och inga som helst måsten. Jag äter gärna grytor, med rotsaker som är så gott, nästan godare dagen efter när de goat till sig.
Nu går det åt massor av ljus, samtidigt som de sprider ljus ger de värme. Så läckert att sätta dem i mörkare flaskor!

Önskar dig en fin helg!
Cia

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert med den flaskfamiljen ppå din grågröna pottskåp! Ja, hösten är ljuvlig, älskar den, men så är jag ju höstbarn också... som du säger, mustigare mat, mera mys , mera ljus, mera sjalar och tjocka tröjor och så kängor;) Blogga när blogglusten infaller, det är det somär så bra med bloggen- den finns kvar;) Ha en forstatt bra helg! Vi hörs snart, Mari,.

Hanna sa...

fint.
Ha en fin helg!
kram
Hanna

Rapport till Vänfors sa...

Säger som annan "kommentarist": läckert med mörka flaskor:)
Jag tycker hösten är så dubbel. Å ena sidan är den fantastiska sommaren döende och det tunga vinterhalvåret med sitt mörker rullar in. Å andra sidan drar i alla fall jag ner tempot och känner mindre krav på något vis. Kan gömma mig i trygga, varma kläder och slipper tänka på kravet på hur vi kvinnor "måste" se ut sommartid.
Blir också klarare i huvet på nåt sätt, känns som att nu jävlar ska jag göra en massa som bara flutit runt hela sommaren. Låter kanske flummigt men hösten är liksom en tid för förberedelser och laddning.
Kram Annika

kråke sa...

mmm...härligt det låter med en gryta puttrandes på spisen och lite ljus tända efter en härlig höstpromenad i skogen:))))

Nu boar vi in oss:)))

kram goingen...

kråke