måndag 14 januari 2013

Hjärtan till er!

Här trängs dom...hjärtanen som jag sydde till julmarknaden på Norrfrid :)



Det blev ett helt gäng i vitt och beige och ett enda av spilltyg från en kudde av madrasstyg.



Vet inte om "nån" tyckte jag var lite stressad och tyckte att jag skulle lugna ner mig eller vad det betydde men....när jag tog paus i att sy och hade symaskinen på köksbordet....vände ryggen till och tog för mig mat vid köksbänken...


...så hör jag hur symaskinen börjar toksy av sig själv...vänder mig om för att kolla att jag hör rätt...och SER att maskinen syr ju för fullt själv!!! Stirrade men log för mig själv ändå...sprang dit och ser att pedalen bolmar svart rök...ur med alla sladdar och ut med pedalen på bron. PUH! 

Det var nära ögat! Hade en gammal singer från kanske 60-talet...lämna inte en gammal symaskin med sladden i när ni vänder ryggen till. Det kan gå fort att det börjar brinna! Är så glad att jag var i samma rum..annars vet man inte hur det hade gått!

Skickar här lite hjärtan "bildligt" talat till er och tackar för att ni tittar in! 
Tack för att ni förgyller min dag!
Kram :)

15 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Oj..oj Så det kan gå, tur att du var nära. Finfina hjärtan, helst många i grupp. Ha en bra Måndag :) Kram Anna

Unknown sa...

Haha....du skulle väl ha fortsatt mata på med tyg ;-)

Söta blev de i alla fall, jag menar såklart dina hjärtan och finast är så klart det röda. Ska sy ett till madrassöverdrag i det där tyget till dotterns säng.

Vet inte var du köper ditt tyg men jag köper online från Rosa Huset i Borlänge, det är min favvotygaffär och nu när jag har lite långt så passar det bra att handla online.

De har samma tyg i beige, blå och nu även svart tror jag. Sen har de fått hem annat sorts madrasstyg som är jättevacker, liksom jaquardbroderade rosor i tyget (du förstår när du ser).

Jättekramar från hon som har så svårt att få tid för bloggerier nu för tiden! ;-)

Tina sa...

Det lät ju som en skräckis men håller med ovan, om att du skulle passat på att stoppa in mer tyg, hehe!

kram

Rapport till Vänfors sa...

Exakt samma sak hände min maskin för nåt år sedan. var bara ett litet relä som behövde bytas ut , så släng inte maskinen utan lämna in den. Dessa gamla maskiner är ju helt suveräna, går nästan att sy i masonit med dem:) Jättesöta hjärtan. Perfekt att hänga på dörrhandtag.
Kram Annika

Geli sa...

Hello Signe! You had luck! Your hearts are very beautiful! Have a nice week! With love, Geli

Annas skattkammare sa...

Hej! Men vilken tur att du var i samma rum och kunde reagera snabbt! Jättefina hjärtan! Gillar det röda!
Kram Anna

Odensvi gård sa...

Gamla maskiner är fantastiska men också lite luriga. Dina hjärtan blev superfina har många gånger tänkt ta upp mitt eget syende men inte riktigt kommit dit ännu.
Ha en bra dag...

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snygga hjärtan, du besitter så många talanger!!! Haha, snacka om poltergeist!!

Ja, Ikea har verkligen mycket snyggt nu, håller med!!!!

LantlivsAnette sa...

Sååå fina hjärtan, du är så flitig...ojjj vilken tur att du var i närheten..inte roligt om det hade börjat brinna..
Kraaaam Anette

Anonym sa...

Hej!
Tack för en fin blogg att njuta av.
Jag har också varit med om en skenande symaskin. Man blir ju alldeles förskräckt när den tar egna initiativ. Min maskin gick också att laga för en liten slant.
Ha det bra
Stina

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina hjärtan du sytt. Jag har också varit med om att symaskinen har sytt själv när man gått där ifrån. Det är så läskigt!! Tur att allt gick bra.
Fin blogg du har, roligt att hitta hit.
Ha det gott.
Kram Maria

Lissboden sa...

Oj, den symaskinen påminner om min gamla som sydde av sig självt. Jag hade dock tur, min började inte ryka:)
Kul att se dig på Formex, du är så söt och fin:)
Ha en fin vintervecka!
Kram/Maria

Lilla Majken sa...

Hoppsan, vilket elände. Tur att det gick bra och fina hjärtan lyckades du få till.

Kram Therese

Baker's Corner sa...

Hejsan!

Har du landat lite nu efter Formex och alla intryck?

Jag blev så himla paff att du kände igen mig att jag helt kom av mig och inte riktigt blev mitt vanliga jag Skulle ju förstås gett dig en kram när vi äntligen sågs, daaaaaa!!!!

Det var ju såå kul att du hittade mig mitt bland alla kvinnor där på Formex. Har gjort ett inlägg nu på bloggen så får vi se om jag kommer igång igen, jag fick härlig inspiration av alla nya möten.

Ha det bäst
Kram Lena

G:a Affären sa...

Men fanken! Jaa, det var verkligen tur att du var i närheten.
Dina hjärtan är så fina och bilden med tapeten i bakgrunden passar så fint ihop.
Såg ditt inlägg om Ikeas nya produkter, så duktiga de är, både sängkläder och porslinet är något jag också kan tänka mig att köpa.

Kramar
Cia