tisdag 9 april 2013

Trasmattor och keramik

Fick så fina gamla trasmattor i milda fina färger....




Två av dem hamnade i keramikverkstan så det blev lite hemtrevligt där mot betonggolvet!
Av en slump blev det lite blått, vitt och rött där nere..är nog lite av mina favoritfärger..
-------
Har nyss varit och öppnat locket lite försiktigt på keramikugnen och gluttat på översta lagret av nybränd glaserad keramik, det är alltid lika spännande...både på gott och ont...man vet aldrig riktigt hur resultatet blir..men jag gillade det jag såg än så länge i alla fall. Håller tummarna för att allt är helt och fint när jag ska packa upp allt ur ugnen imorgon! :)

Eija har gjort så fint inlägg om mig och min keramik, titta HÄR får ni se!

5 kommentarer:

Geli sa...

Hello dear Signe!
Good luck and happy week!
With love, Geli

Annas röda stol sa...

Härliga trasmattor!! Ja det kan man inte vara utan och jag kikar alltid efter trasmattor på loppis. Ha en bra dag. Kram Anna /Nu ska jag kika in till Eija :)

Norrfrids Eija sa...

Trasmattor kan man aldrig ha för många av! Speciellt den i keramikverkstan som har så vackra färger och mönster. Kvinnorna förr kunde de!
Vi hörs!

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilka vackra mattor, nog för att du har en helt bedårande mysig keramikverkstad men dessa borde få ligga i hall & kök, så snygga!!! Nu ska jag kolla in Eijas inlägg, såg det som hastigast förut, jättefina bilder på en fin keramker!! Mari.

kråke sa...

underbara mattor och underbar keramik...du är fantastisk!:))

kram fina och fortsatt härlig vecka:))

kråke