torsdag 11 juli 2013

Nostalgi - en gamla lekstuga...

 
 
 
Var och besökte min mormors hus första helgen på semestern. Har inte varit där på väldigt länge eftersom vi sålde huset för 20 år sen precis. Men...nu fick jag möjlighet att hyra huset över helgen och tog chansen. Min gamla lekstuga finns kvar men står inte på samma plats.

Den börjar bli sned och vind och ogräset ramar in den. Lite charmigt kanske. Kul i alla fall att den finns kvar! :) Jag tillverkade en egen skylt med namn på min lekstuga och den hänger fortfarande  kvar ovanför dörren men har förstås bleknat...jag döpte stugan till Lissebo! :)
 
 
 

Mormors fina rosenbuske som oxå växt på sig och blivit enormt stor. Jag minns då jag var liten och mormor bakade minikakor som jag fick bjuda på i min lilla stuga...de vuxna fick vika sig dubbla och knöla in sig i stugan för att fika! ;) Lyckades även övertala min mormor att sova med mig där nån natt. Vi fick såklart ta ur alla andra möbler och lägga madrasser över hela golvet men mysigt var det! Hon sparade även gamla kexpaket och andra förpackningar och ställde upp som i en liten butik inne i lagårn så jag mina grannkompisar kunde leka butik,
 
Ja det finns många fina minnen och jag blev lite uppdaterad på fler när jag träffade en av mina grannkompisar som faktiskt är den som köpt huset nu. Det var kul att få lite flashbacks och gå runt i byn och prata med folk och uppdatera sig på vad som händer i byn och se att det fortfarande bor folk i de flesta husen.

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt, och så många minnen som måste vakna. Din lilla stuga är jättesöt.
Kramar
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken nostalgi och fin stuga!!! Lite måste det ju kännas i själ & hjärta att minnas allt detta och tänk, man ÄR densamma hela livet, fika dubbelvikt, haha och en mormor som sparade förpackningarna åt dig, så underbart!!!! Vi hörs via mess ;)

G:a Affären sa...

Det här värmer att få läsa hur kreativ du var och fick vara, även som liten. Och att du bjöd vuxna på fika fast än det blev trångt i stugan. Och så mormor som sov där med dig, vilka härliga minnen!
Härliga minnen från Lissebo!

Kramar
Cia