torsdag 11 juli 2013

På landet

Fortsätter med lite foton från min nostalgitripp på min mormors gård.
Här är jordkällaren där potatis, morötter m.m. förvarades..kommer ihåg lukten därinne.
 
 

Det växer för fullt vid källaren.
 
 
 

Uthuset där mormor förvarade gamla burkar m.m. och en extra frys innanför den här dörren och innanför nästa likadana dörr var vedboden!
 
 

Lilla ingången till garaget. Ovanför till höger fanns det smultron.
 
 
 

Mycket ogräs har det blivit på garden men en del ogräs är ju faktiskt vackert. Man ser lagårn I bakgrunden. När jag var liten hade de grisar som jag gärna matade. Minns hur man kokade nån slags gröt till dom..kan det heta gröpe?!
 

Till vänster om dörren stod en hammock där morfar ofta satt och tittade ut över åkrarna.
I den här byn är det väldigt vanligt med gröna dörrar på röda hus och uthus med vita knutar. Jag gillar det! :)

1 kommentar:

Odensvi gård sa...

Vilka fina och lite vemodiga bilder alla fina byggnader som en gång rymt så mycket liv. Det verkar som huset som ger dig så många minnen står tomt idag.