onsdag 18 december 2013

Önskar er en vit jul! :)

 


Önskar er en vit jul i dubbel bemärkelse! Hoppas ju på snö oxå! Här kommer en dukning gjord av Jenny med mitt vita porslin och röda detaljer! :) Inte hade jag kommit på att man kan lägga ljusmanschetten som en detalj på servetten! Tack för tipset! :)
 
 
 
Ljuskoppen har två användningsområden, antingen som ljuskopp för värmeljus eller äggkopp!
Eftersom man inte använder äggkopp så ofta så kan det ju va bra att ha fler sätt att använda den på tänkte jag! :)
 
Ha en fin vecka nu innan jul!
 
Här blir det nog en grön-vit jul! Finns endast spår av snö kvar sen spöregnet häromdan!

7 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Alldeles alldeles underbara bilder på urläcker keramik! Tänk att vi har så talangfulla människor i vår lilla stad. Möten uppstår och då blir det magi! Känner på mig att nästa år kommer att bli alldeles speciell för er båda två!

Annas röda stol sa...

Så vackert!! Du kan det där med att göra riktiga finheter :) En fin dag till dig. Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Åh så fint!! Dina alster är så fina och Jenny har gjort jättefint!
Kram Anna

Unknown sa...

Kan inte sluta att beundra din keramik! Ägg/värmeljuskoppen är en fiffig uppfinning!

Tulipa sa...

Vackert...
Tycker även duken ser ljuvligt fin ut...))!

Här blir det tyvärr ingen snö till jul i år...Men det får man ju gilla läget på ändå.

Önskar dig en riktigt fin jul.

Kram Mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fantastiskt fina foton Jenny tagit, och ditt porslin är så fint! Det vita var som en juldröm, sån dukning skulle jag vilja ha.
Önskar dig en vit god jul
Julkramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Fantastiskt fina bilder där din keramik kommer till sin rätt. Kul idé med ljusmanchetterna! Nu måste jag bara hitta igen de jag köpte från dig. Äntligen har jag julledigt och tror att de dyker upp nu när jag städar.
Även den gröna och svarta färgen på din keramik är så fin, och jag tycker så mycket om bilden med trappan.

Passar på att önska dig en Fin och God Jul!

Kramar
Cia