onsdag 15 januari 2014

Drejning på schemat! :)



 I lördags kväll hade jag två elever på drejning! :)
Här har jag gjort några klösar som ligger och väntar på att bli formade!  
 
 
Gjorde en liten demo och förklarade och visade hur man gör och resultatet står där på brickan.
 
 
Jag bjöd in Eija från Norrfrid ni vet så här sitter hon och centrerar för fullt! :)...
 
 
 
Och..vår kompis Lotta som jag känner sen lääänge och brukar baka de mest fantastiska bakverk och servera i cafét på Norrfrid lite då och då.




Avslöjad! :) Eija kunde inte låta bli att fota och jag fångade henne fotograferandes! :)
 
 
 
Vi åt lite smått och gott...bland annat kantarelltoast och hallonbruschetta och så lite gott rött vin till! Mums! :)
 
 
Om  ni undrar varför bilderna ser ut som de gör så är det för att jag genat lite och använt instagrambilder! :)

10 kommentarer:

Unknown sa...

Där trivdes jag prima!

Tror vi tar det som stående punkt på januarihimlen ;-)

Trivs nu alldeles utomordentligt på Formex med Eija på Norrfrid Gårdsbutik. Min stora fråga är vad jag gör här när ni är där?!?!? ;-)

Annas skattkammare sa...

Så mysigt det ser ut!!
Kram Anna

kråke sa...

Så härligt det ser ut!:)) Hade varit roligt att testa på det där nån gång:))

Stora kramen

kråke

Älfgärdet sa...

Ser fantastiskt roligt ut! Har alltid velat dreja, smida, svetsa... Ja, allt hantverk i stort sett. Måste man begränsa sig ;P?

Designe sa...

Det är jättekul! :-) kram

Designe sa...

Härligt Lotta! Det gör vi om!:-) kram

Designe sa...

Tack Anna!:-) det var det! Kram

Designe sa...

Håller med! Jag skulle vilja tova, brodera, väva m.m. :-) Om man bara hade mer tid!:-)

G:a Affären sa...

Du sa väl inget om hur länge det tar att bli en duktig keramiker?
Lite gott i magen och ett glas rött kan ju i och för sig stärka vem som helst. Jag tror säkert du hade två härliga elever!

Kramar
Cia

Jennyshemochharmoni sa...

Mysigt!! Måste vara hur kul som helst :) Kram Jenny