tisdag 6 maj 2014

Italien + mat + hantverk + deSigne= sant :)

Om du klickar på bilden så blir den större. 
Det händer så mycket roliga saker nu! :)
I december besökte Cissi Jakobsson mig i min keramikverkstad och jag fick frågan om jag ville va med på en minimässa med lokala mathantverkare i maj!
Javisst sa jag med ett leende! Cissi är så inspirerande och driftig och det lät som en kul och annorlunda dag! Dels så älskar jag Italien och italiensk mat (fast jag aldrig varit där! :) och så kan det vara trevligt att träffa mathantverkarna från närområdet!..och var kommer då jag in i bilden kanske man kan fråga sig?! Jo, man kan ju äta på/ur mina bruksföremål i keramik!..så jag kommer att finnas där och visa upp min keramik! :)
Cissi ordnar resor till Italien och brukar besöka Andrea Bertucci, mat- och vinkännare i Garfagnanadalen i Toscana. Nu kommer han hit och får se vårt mathantverk här i Ådalen!
Han kommer att finnas på mässan.
Det är i alla fall en liten mässa öppen för allmänheten och tiderna ser ni ovan! Bilden går att klicka upp till sin helhet! :)

4 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Men så roligt! Hade gärna åkt, men det är lite långt tyvärr.
Kram Anna

kråke sa...

Härligt! You go girl!:))

kramis kråke

G:a Affären sa...

Åhh så roligt! Nu får du vara beredd på många beställningar av din fina brukskeramik!
Och lokala mathantverkare är också väl värda att uppmärksammas. Jag har en stark känsla av att efterfrågan ökar för varje år.
Lycka till på söndag!

Kramar
Cia

Mor Inger`s hus sa...

Ramla innom din blogg via "Gamla affæren" fordi jeg fikk se noen lysmansjetter i keramikk.
Har du flere slike, og sender du til Norge?
Legger deg rett inn i blogglista mi - blir spennende å følge med deg videre :)

:) Inger